• Anonym (Undrar)

    Din son och din väninna är ett par

    En tråd mest riktad till kvinnor med en vuxen eller nästan vuxen son, ni som inte har det får föreställa sig att ni har det. Din bästa väninna, ungefär jämnårig med dig, inleder en relation med din son som är 15 eller över. De är kära i varandra, har sex osv. Vad hade du ansett om det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din son och din väninna är ett par
  • Anonym (Njugg)

    Man är inte "nästan vuxen" när man är 15 år. Då är man fortfarande ett barn!

  • Anonym (Äckel)

    Vadå nästan vuxen? Hade min väninna legat med min 15 åriga son hade jag anmält henne och sen hade jag nog slagit henne gul och blå. Ingen äckel kärring rör mina BARN!

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Njugg) skrev 2019-03-25 06:56:44 följande:

    Man är inte "nästan vuxen" när man är 15 år. Då är man fortfarande ett barn!


    Ja det tycker jag med, men lagen håller inte med. Jag valde det för att det är vuxen rent juridiskt vad gäller sex.
  • Anonym (Fy F*n)

    Fy f*n vad äckligt! Hade anmält väninnan för pedofili och avbrutit all kontakt med henne. 
    Hur tänker en vuxen kvinna som vill ha sex med ett barn?

  • Anonym (Njugg)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-03-25 07:29:46 följande:

    Ja det tycker jag med, men lagen håller inte med. Jag valde det för att det är vuxen rent juridiskt vad gäller sex.


    Fel.

    Du kan ha sex och du har blivit straffmyndig. Men du är inte juridiskt vuxen förrän du blir myndig vid 18. Så det innebär att en vuxen kan åtalas för att ha sex med någon under 18.
  • Anonym (qq)
    Anonym (Fy F*n) skrev 2019-03-25 07:38:57 följande:

    Fy f*n vad äckligt!


    Du kan trösta dig med att det är nästan inga kvinnor som tänder på unga killar
  • Anonym (...)
    Anonym (Njugg) skrev 2019-03-25 07:40:24 följande:

    Fel.

    Du kan ha sex och du har blivit straffmyndig. Men du är inte juridiskt vuxen förrän du blir myndig vid 18. Så det innebär att en vuxen kan åtalas för att ha sex med någon under 18.


    Källa på det här?

    I vilka fall skulle det vara straffbart och när är det inte straffbart enligt din tolkning? Det är ju knappast en generell regel att de som är 18+ inte får ligga med de som är mellan 15 och 17.
  • Fjäril kär

    Det här låter mest som önsketänkande från nån tonåring.

    Det finns inget normalt eller bra med att en kvinna 35-40 har sex med en 15-18-åring.

  • Anonym (qq)
    Fjäril kär skrev 2019-03-25 09:06:41 följande:

    Det finns inget normalt eller bra med att en kvinna 35-40 har sex med en 18-åring.


    Du kan vara lugn det händer så sällan 
  • Anonym (c)

    Jag har en kompis som har en son och han blev ihop med en mammans kompis ungefär jämnårig. Unge fick de också,
    Fy fan vad jag tycker synd om henne.

Svar på tråden Din son och din väninna är ett par