• Anonym (tråktråk)

    Självskadar med mat?

    Mitt liv är ganska tråkigt. Jag har en handfull diagnoser, främst psykiska, några fysiska, och jag har svårt att dels förlika mig med det och dels ta mig för något att göra. Mer och mer känner jag att det enda jag har att göra är att äta. Ibland tänker jag att det är lika bra att jag äter ihjäl mig. Mitt liv känns ibland som att det kretsar kring mat och jag vill hinna testa så mycket mat som möjligt innan jag dör av en hjärtinfakt för alla kalorier. Ibland äter jag saker som jag är allergisk emot med baktanken att äta något gott det sista jag gör. Idag har jag köpt en påse naturgodis trots att jag är allergisk mot nötter. Jag är inte jätteallergisk så jag kan äta upp det, med konsekvenser. Jag vet inte var gränsen för hetsätning går men förmodligen passerar jag den gränsen ibland. Jag känner som Pippin i lord of the rings ibland. What about second breakfast? Elevenses? Lunch? Afternoon tea? Dinner? Supper?

    Är det någon som vet hur jag bryter det här?

  • Svar på tråden Självskadar med mat?
  • Anonym (Prata)

    Låter definitivt som självskadebeteende. Mitt råd är att du går och pratar med någon. Ring din vårdcentral i morgon.

Svar på tråden Självskadar med mat?