• Anonym (Trådstartaren)

    Är gravidförsäkring värt det eller inte?

    Är gravid i v.24 och funderar på det här med gravidförsäkring. Jag har redan tecknat gratis försäkring, men är det värt att ta en man betalar för också? Det finns så många undantag där försäkringen inte gäller och ersättningarna man kan få är ju rätt så låga, t.ex. känns 3000 kr för allvarlig förlossningskomplikation snålt. Vad tycker ni om det här, värt det eller inte?

  • Svar på tråden Är gravidförsäkring värt det eller inte?
  • Anotherone

    Har du tänkt att försäkra ditt barn så är det i princip gratis = självklart värt det!

    Kostnaden för barnets första år reduceras med de 1200-nånting du har betalat in.

  • Anonym (Ingen tvekan)

    Utan tvekan värt det.

    I v36 brakade helvetet lös för mig. Allt som kunde gå snett gick också snett. De 1300kr jag betalade för Folksam fick jag igen i mångfald, räknade på att vi fick nåt med 12.000 sammanlagt. Både för komplikationer, sjukhusvistelser, skador etc etc

  • Anonym (Pappa)
    Lite OT men ändå viktigt
    Det är viktigt att så fort som möjligt efter det att barnet är fött att teckna en barnförsäkring, det "gratis" skyddet man får i många gravidförsäkringar är inte att se som någon fin gåva från försäkringsbolagen utan snarare en möjlighet till en prövotid för att se om det är ett riskbarn som de inte kommer att vilja försäkra.
  • Thrill

    Vi hade samma funderingar inför första barnet.


    Tillslut tog vi en gravidförsäkring för ca 1200:-. Det är jag extremt glad över. Sambon fick komplikationer i samband med förlossningen och fick ca 3000 från försäkringen. Dottern föddes med LKG-spalt och fick 50.000 från försäkringen.


     


    Barn nr 2 tog vi samma försäkring, men behövde tack o lov inte utnyttja den.

Svar på tråden Är gravidförsäkring värt det eller inte?