• Raktuppochner

    Rädd för att ha blivit gravid?

    23 år och mår skit just nu. Antingen är jag över nojig eller så kan jag faktiskt vara gravid.

    För månaden sket det sig för mig och en kille när vi låg genom att kondom sprack. Tog ett dagen efter piller inom ett dygn efter. Sen blev min mens rubbad så att jag fick den en vecka tidigare än vad jag brukar runt den 23.

    Denna månad råkade det bli så att spenderade en kväll hos en kille. Vi hade först bestämt att inte ha sex efter det inte fanns någon kondom eller jag hade något skydd. Men i stunden ändå så var läget så perfekt att jag föll för honom helt och gick med på avbrutet samlag!

    Det jag inte tänkte på då var utifrån min mer normala mens var det ca 14 dagar innan vi låg... Har inte haft helt regelbunden mens men det var inte varit så stor skillnad på dagarna.

    Har typ som mensvärk just nu men ingen mens. Runt kommande 3 dagarna borde jag få min mens om den ska komma det datumen jag hade för två månader sedan. Det som jag mig orolig är att ca 7 dagar efter vi låg fick jag en liten blödning. Har inga andra symtomet mer än mensvärk men är livrädd.

    I morse tog jag ett graviditets test vilket då var 13 dagar efter vi låg och det visa negativt. Vet att jag var dum och kommer aldrig göra om det. Men just nu är jag bara rädd!

  • Svar på tråden Rädd för att ha blivit gravid?
  • ALM82

    Jag förstår att det är jobbigt. Det enda du kan göra är att vänta... Sen får du ta ett test och se om det blir positivt.
    Jag rekommenderar även att kolla dig hos gyn för könssjukdomar eftersom du har haft oskyddat sex med två olika personer.

  • ALM82
    ALM82 skrev 2019-03-29 10:59:18 följande:

    Jag förstår att det är jobbigt. Det enda du kan göra är att vänta... Sen får du ta ett test och se om det blir positivt.
    Jag rekommenderar även att kolla dig hos gyn för könssjukdomar eftersom du har haft oskyddat sex med två olika personer.


    Alltså, jag menar att det är oftast ok att ha oskyddat sex och du är ung och lever livet, men kolla för könsjukdomar utifall att :)
Svar på tråden Rädd för att ha blivit gravid?