Inlägg från: Anonym (Väldigt liten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Väldigt liten)

    Om mannen är väldigt stor, blir bebisen då väldigt stor?

    Jag är 155cm lång och väger 44kg. Min pojkvän är 199cm.och väger 140kg. Det är inte aktuellt ännu men om jag i framtiden blir gravid med honom givetvis kommer jag då få en jättebebis på 10kg eller så i magen??

  • Svar på tråden Om mannen är väldigt stor, blir bebisen då väldigt stor?
  • Anonym (Väldigt liten)
    Anonym (Well) skrev 2019-03-30 07:31:38 följande:

    Självklart inte. Hur stor var han när han föddes?


    4kg säger han. Men det kan ju vara för att inte skrämma mig? Jag tänker mig att han såg ut som en sån där kalkon de äter på thanksgiving i USA som nyfödd. En sån vill jag inte föda fram. Det får bli kejsarsnitt isåfall.
    Thorax skrev 2019-03-30 07:34:36 följande:

    Man ärver inte födselvikten, varken från mor eller far. Längden är jag osäker på dock.

    Var själv orolig då jag vägde 5kg vid födsel och mannen 4,5kg så frågade massa både både läkare, bm, kollade Google etc. Men våran kom som en liten 3,2kg klump sen.


    Så jag kan få en långsmal bebis på typ 70cm lång som en ettåring ungefär?
    Anonym (Inte här) skrev 2019-03-30 07:39:47 följande:

    Min man är 196 cm och är rätt så överviktig och jag är 170 cm och väger runt 57 kg. Våra 3 barn har fötts normalviktiga, dvs mellan 3100 g och 3700 g och längden mellan 49 och 55 cm. Vi vägde båda runt 3700-3800 g när vi föddes vilket var rätt tungt på 70-talet.

    Tror inte du behöver oroa dig för nån jättebebis.


    Tack. Skall försöka att inte oroa mig!
    Magnefico skrev 2019-03-30 07:42:40 följande:

    Påverkar inte mammans nuvarande vikt till viss del? Har för mig att jag läst det någonstans.


    Åt vilket håll? Att jag väger lite därför kommer bebisen väga lite?

     



Svar på tråden Om mannen är väldigt stor, blir bebisen då väldigt stor?