• prinsessan15

    Går ej ner trots lågkalorikost/vlcd

    Hej! Jag äter en egen variant av vlcd/lcd men får inte de resultat jag vill. Jag har ätit som följande under en vecka

    Frukost: 2 ägg - ca 160 kcal

    Lunch: naturdiet shake - 150 kcal

    Mellanmål: Proteinbar - ca 200 kcal

    Middag: naturdiet shake - 150 kcal

    Kvällsmål: 2 ägg - ca 160 kcal

    + lite mjölk i kaffet - ca 30kcal

    = ca 850 kcal/dag

    Jag har efter en vecka inte gått ner någonting! Vad är det för fel? Har läst om ketos och så. Är det äggen som förstör? Jag förstår verkligen ingenting. Jag väger 98 kg till mina 169 cm så jag har ju en del att gå ner! Snälla hjälp mig förstå!

  • Svar på tråden Går ej ner trots lågkalorikost/vlcd
  • Anonym (E)

    En enda vecka har gått. Ha tålamod och ge det lite tid.

    Vi kvinnor väger mer vid mens till exempel.

    Jag hoppas att du inte är 15 år, för då ska du absolut inte äta på detta vis!

  • Anonym (Lågkaloridiet = stress för kroppen)

    Att man hamnar i ketos på lågkaloridiet är en myt. Du hamnar snarare i svält och visst går du ner på det, men slutar du med dieten så kommer du öka i vikt snabbt igen pga att kroppen "suger åt sig" det du får i dig. Ingen borde faktiskt äta lågkaloridiet. Det som förstör här är inte äggen utan allt socker (kolhydrater) som binder in fettet i din kropp.

    Testa en lågkolhydratkost istället, helst en ren ketogen kost, glöm inte de nyttiga fetterna och att dricka ordentligt med vatten varje dag. Det kommer ge dig bättre resultat, men det tar tid att ställa om kroppen så du blir ketoadapterad. Kolla in 'Kostdoktorn', 'Martina Johansson' och 'Stephanie Keto Person'

  • Gosedjuret

    Håller med, ge det mer tid. Jag skulle äta mer än du gör, testa med 1400 kcal t ex. Tycker själv att det kan gå en tid och så sätter fettnedgången fart, hormonnivåer hos tjejer som ligger bakom kanske.

    Själv har jag problem att ligga riktigt lågt på kolhydrater, blir för trött och får sömnproblem men det verkar ju vara olika.

Svar på tråden Går ej ner trots lågkalorikost/vlcd