• Sat 30 Mar 2019 09:17
    3406 visningar
    5 svar
    5
    3406

    Svagt positivt RFSU men negativt clearblue?

    Hej... Jag har BIM imorgon men jag har redan tagit flera tester från rfsu (dom röda stickorna) och fått svaga positivt på alla. Tog ett senast igår morse och det hade ökat och var ett tydligt streck. Lägger till en bild. Nu till saken: Jag tog också två stycken clearblue digital som visade ej gravid. Jag kan inte lita på att RFSU testerna stämmer.. men jag undrar hur det kan bli så.... Jag hoppas så innerligt att jag är gravid. Jag har försökt bli gravid i 15 månader. Är det någon som har varit med om något liknande och faktiskt varit gravid? Berätta gärna om era symtom också! Här är bilder på mitt senaste test.

  • Svar på tråden Svagt positivt RFSU men negativt clearblue?
  • Sat 30 Mar 2019 16:42
    #1

    Många som fått så på rsfu teater nu.

  • Sat 30 Mar 2019 19:52
    #2

    Har hänt mig tidigare att jag skymtat streck men alltså att få det på flera stycken på raken känns väldigt skumt. Dumt om testen kan luras på det setter med ändå såpass rosa streck också.

  • Anonym (Em)
    Tue 12 May 2020 00:56
    #3

    Hej!

    Jag är med om precis samma sak. Oklart varför det är så... man vill ju bara veta.

    Jag tog första testet på BIM +1 med morgonurin idag.

    Tog 2 timmar senare ett test med veckoindikator (trodde ju att jag var gravid!!) men den visade ?ej gravid?... lagom ledsen.

    Till och med min sambo såg detta.

    Någon som varit med om detta? Är RFSU inte att lita på? Eller är det clearblue som inte är att lita på?

  • Tue 12 May 2020 13:31
    #4

    Om det kan lugna några tankar så kommer det en länk med olika tester:

    https://barnlandet.nu/basta-graviditetstestet/

    F
    rån mars i år.. 

  • Anonym (hej)
    Sat 11 Jul 2020 16:09
    #5

    Hej! Ville bara bidra med att jag nyligen testat positivt på 3 st test, rfsu stickor och ett digitalt CB med veckoindikator. Men tog idag ett rfsu testa tidigt test och det är negativt. BIM+6. Ingenting har hänt så tror mer att vissa rfsu test kan vara dåliga.

Svar på tråden Svagt positivt RFSU men negativt clearblue?