• Emmawim

    Socionom??

    För er som pluggat socionom, hur har det varit? Ni har gått i skola? Finns det någon som gjort det distans? Jag går i tankar om att plugga till det men jag vet att jag pluggar bättre själv och jag har noll koncentration i klassrum, lättare för distans, men hur gjorde ni? Är det många träffar med skolan om man går distans och hur är det om man går i klass?

  • Svar på tråden Socionom??
  • K Kalle
    Emmawim skrev 2019-04-05 06:18:16 följande:

    För er som pluggat socionom, hur har det varit? Ni har gått i skola? Finns det någon som gjort det distans? Jag går i tankar om att plugga till det men jag vet att jag pluggar bättre själv och jag har noll koncentration i klassrum, lättare för distans, men hur gjorde ni? Är det många träffar med skolan om man går distans och hur är det om man går i klass?


    Om utbildningen ges av universitet finns varken skola eller klassrum. Det heter universitet och föreläsningssal.

    Det är nog väldigt olika beroende på lärosäte, men du kan ju välja att plugga lite var som helst. I Umeå kan man läsa Socionomprogrammet på distans. Det finns en del obligatoriska träffar, men de är nog inte så många: www.umu.se/utbildning/program/socionomprogrammet/
Svar på tråden Socionom??