• SweetJune

    Extrem foglossning, vecka 32.. klarar inte mer. Kan något hjälpa?

    Hej,
    Jag är i vecka 32 och gravid med tredje barnet. Jag har inte tidigare haft "problem" under de andra graviditeterna. Nu har jag varit sjukskriven senaste 6 veckorna pga foglossning och sammandragningar. Jag tar verkligen varje dag som den är och försöker tänka positivt. Har träffat sjukgymnast, gravidmassage.. men känner inte att något hjälper. De senaste dagarna har varit så hemska och smärtan tar kål på mig. Jag står inte ut mer och absolut inte i 8 v till. Känner att jag håller på att bryta samman. I veckan har jag ett extraultraljud då min moderkaka denna gången låg för långt ner vid RUL. Kan det ha betydelse? Kroppen är även tyngre denna gången.
    Finns det något mer jag kan prova? känner inte att barnmorska eller läkare kan hjälpa mig. Vid varje kontroll så är det bara: jaha, ja du har ju två barn sedan innan. Som om det vore hela orsaken. Och läkaren kan ju inte ge mig smärtstillande så vad kan jag göra? känner mig helt uppgiven..

  • Svar på tråden Extrem foglossning, vecka 32.. klarar inte mer. Kan något hjälpa?
  • XaHHa

    Jag hade foglossning sen vecka 13 så förstår hur du känner. Blev sjukskriven 100% i vecka 26!

    Jag testade akupunktur & TENS. Tyvärr hjälpte det inte mig men du kan ju testa? Jag gick med kryckor och fick citodon utskrivet mot smärtan


    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Anonym (yenny)

    Jag har bara varit gravid en gång men fick början till foglossning i sista trimestern men som försvann/mildrades genom träning. Gjorde bla. övningar för ländryggen, höftena, överkroppen med trx, kvarnen för magen etc. två ggr/veckan.

Svar på tråden Extrem foglossning, vecka 32.. klarar inte mer. Kan något hjälpa?