• Anonym (Lo)
    Äldre 11 Apr 09:47
    438 visningar
    7 svar
    7
    438

    Magsjuka

    Min älskade dotter skrev 2019-04-11 08:35:28 följande:

    Vi har varit hemma med våra barn mycket då de varit sjuka så galet mycket denna vinter...

    Ska idag äntligen kunna lämna...får då höra att ett barn kräktes i tisdags morgon och har nu kommit till förskolan idag, varför??!!! Förstår att i detta läge kan inte riktigt personalen göra så mycket då förälder kan säga att det va första o sista symptom i tisdags morse...

    Men hur troligt är egentligen detta.?!?! Blir vansinnig på hur egoistiska andra människor kan vara... Vi kommer alltså behöva vara hemma idag och imorgon pga andras egoism. Fyfan!!!


    Jag hoppas inte du tar ut TFP, för om ditt barn är friskt och kan gå till förskolan har du ingen rätt till ersättning för att du väljer att stanna hemma på grund av rädsla att bli smittad. Att roffa åt sig skattepengar man inte har rätt till är också egoistiskt.
  • Anonym (Lo)
    Äldre 11 Apr 10:32
    #5
    Min älskade dotter skrev 2019-04-11 10:19:09 följande:

    Vilket nu alltså betyder att vi måste vabba för vårat sjuka barn istället för att kunna jobba


    Fast det hade ni väl behövt ändå om jag förstår dig rätt, om ett syskon är sjukt hade ni väl behövt vabba för det oavsett?
  • Anonym (Lo)
    Äldre 11 Apr 11:41
    #7
    Min älskade dotter skrev 2019-04-11 10:46:05 följande:

    Nej med bara det äldsta hemma går det att jobba vilket var planen nu.

    Så vi har rätt såklart att vabba vilket det nu också kommer bli...


    Det är ju ert eget val, det andra barnet måste inte vara hemma. Varför behöver nu vara hemma imorgon? Redan nu har det ju gått 48 timmar om barnet mådde bra efter kräkningen tisdags morse.
Svar på tråden Magsjuka