• Anonym (Ceraz­ette)
    Sat 13 Apr 2019 10:37
    875 visningar
    8 svar
    8
    875

    erfarenheter av cerazette?

    Vad har ni för erfarenheter av cerazette?

    Började med det för en månad sen och har sen dess haft dagliga blödningar som en riklig mens i en månad.

    Funderar på att sluta ta dom men vill endå ge det en chans ifall jag skulle bli blödningsfri sen..

  • Svar på tråden erfarenheter av cerazette?
  • Anonym (O)
    Sat 13 Apr 2019 10:45
    #1

    Jag tar gesttina, det är samma innehåll som cerazette.

    Blödde i några veckor men blöder ingenting nu, det jsg känner av är att hag är mer känslig och lättare till gråt.

  • Anonym (Ceraz­ette) Trådstartaren
    Sat 13 Apr 2019 10:46
    #2
    Anonym (O) skrev 2019-04-13 10:45:14 följande:

    Jag tar gesttina, det är samma innehåll som cerazette.

    Blödde i några veckor men blöder ingenting nu, det jsg känner av är att hag är mer känslig och lättare till gråt.


    Ok. Är du helt blödningsfri nu eller kommer mensen ibland?
  • Anonym (O)
    Sat 13 Apr 2019 10:51
    #3
    Anonym (Cerazette) skrev 2019-04-13 10:46:49 följande:

    Ok. Är du helt blödningsfri nu eller kommer mensen ibland?


    Helt blödningsfri
  • Anonym (Kvinn­a 45)
    Sat 13 Apr 2019 10:52
    #4

    Det tog ca 8 veckor med småblödningar innan blödningarna slutade helt så håll ut.

  • Anonym (H)
    Sat 13 Apr 2019 10:54
    #5

    Jag blödde som en gris och kunde börja gråta för ingenting. Jag blödde 3 veckor, var utan 1.. Sen började det om. Fick tillslut järnbrist och fick äta Niferex. Idag äter jag Mini Pe och jag har normal mens med dem!

  • Anonym (Inte lika säkra)
    Sat 13 Apr 2019 11:02
    #6
    Anonym (H) skrev 2019-04-13 10:54:12 följande:

    Jag blödde som en gris och kunde börja gråta för ingenting. Jag blödde 3 veckor, var utan 1.. Sen började det om. Fick tillslut järnbrist och fick äta Niferex. Idag äter jag Mini Pe och jag har normal mens med dem!


    Det är för att du har ägglossning. Men du vet att minipiller inte är lika effektiva emot graviditet som mellanpiller? Jag blev gravid snabbt när jag tog Exlutena minipiller trots rätt intag, hade ägglossning och helt normala fertila hängbro-flytningar då.
  • Anonym (H)
    Sat 13 Apr 2019 14:00
    #7
    Anonym (Inte lika säkra) skrev 2019-04-13 11:02:18 följande:

    Det är för att du har ägglossning. Men du vet att minipiller inte är lika effektiva emot graviditet som mellanpiller? Jag blev gravid snabbt när jag tog Exlutena minipiller trots rätt intag, hade ägglossning och helt normala fertila hängbro-flytningar då.


    Jag har aldrig någonsin varit gravid och jag har ätit minipiller sen jag var 16 år, är 29 idag. Förstår inte varför du citerar just mitt inlägg?
  • Anonym (Inte lika säkra)
    Sat 13 Apr 2019 17:16
    #8
    Anonym (H) skrev 2019-04-13 14:00:26 följande:

    Jag har aldrig någonsin varit gravid och jag har ätit minipiller sen jag var 16 år, är 29 idag. Förstår inte varför du citerar just mitt inlägg?


    Det är ju jättebra för dig. Jag citerade bara för att du skrev om Mini-pe som är ett minipiller med lägre effektivitet än Cerazette som är ett mellanpiller och har samma skydd som kombinerade p-piller. Var absolut intet illa ment! :) För en del kvinnor funkar minipiller bra, men för vissa kvinnor räcker inte hormonet i dem för att ge tillräckligt skydd emot graviditet, vilket mellanpiller och kombinerade p-piller däremot nästan alltid gör pga att de i regel stoppar ägg från att lossna.
Svar på tråden erfarenheter av cerazette?