• Anonym (G)

    Varför tycker Incels att tjejer ska ställa upp?

    Varför tycker många incels att tjejer ska ställa upp och ligga med dem bara för att det typ är synd om dem?

  • Svar på tråden Varför tycker Incels att tjejer ska ställa upp?
  • Anonym (men snälla)
    Postman skrev 2019-04-16 17:25:48 följande:
    Precis. Vilken fruktansvärt vidrig människosyn många har här. Så mycket bitterhet och hat. Som du säger...de är själva inte ett dugg bättre än de incels som de anklagar.

    Fast...där kan jag inte hålla med dig. Så du menar för att man ska ha självinsikt så måste man per automatik tycka/tala "bra" om alla sorters människor? Du får nog ursäkta mig, men jag kommer nog alltid att tycka en hel del negativt om exempelvis mördare, våldtäktsmän, rasister eller incels. Enligt mig ligger det ingen som helst logik i att en så kallad incels, ska hata alla kvinnor och vilja göra dom illa bara för att de inte erbjuder dem sex frivilligt. Jag kommer aldrig sympatisera eller tycka bra om en sådan människa. Och det tycker inte jag tyder på en dålig människosyn från min sida eller att jag inte skulle ha någon självinsikt? Tvärt om. 


    Sen har kanske personer i detta forumet har svårt att formulera sig sakligt, utan går istället igång på sina känslor, och därmed kanske uttrycker sig aningen "klumpigt". Men det kan jag se förbi i detta sammanhang, då jag kan förstå att man som exempelvis kvinna kan uppleva många känslor och ren frustation/rädlsa över att sådana män ens förekommer i vårat samhälle. 

  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-01-14 14:32:15 följande:
    Tror du männen de är tillsammans med ser på dem med samma ögon som du?
    De de haft bättre självförtroende hade de inte nöjt sig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-01-14 15:04:56 följande:
    De de haft bättre självförtroende hade de inte nöjt sig.
    Varför tror du de har dåligt självförtroende? Hur vet du att hon inte är precis vad han vill ha? Det ankommer mer på dem än dig att avgöra hur nöjda de är.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-01-14 15:25:51 följande:
    Varför tror du de har dåligt självförtroende? Hur vet du att hon inte är precis vad han vill ha? Det ankommer mer på dem än dig att avgöra hur nöjda de är.
    Det kan ju också vara så att han är synskadad.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-01-14 15:38:26 följande:
    Det kan ju också vara så att han är synskadad.
    Dagens sämsta inlägg. Beklagar din bitterhet djupt.
  • Mimosa86
    KlantSmurfen skrev 2021-01-14 10:48:35 följande:

    Bortsett från "biologiska ideal" är det normer som avgör vad idealet är, normer och idealet styrs ofta av kultur.

    Hur kan mansrollen ligga efter sitt ideal, kultur och det kvinnor förväntar sig i en relation?

    Jag tycker det verkar mer som att vissa feminister lever kvar på 70-talet och bakåt så de hämtar argument ifrån hur det var då för att kunna klaga extra på det som är nu. Hur ser samhället ut utan genusglasögon?


    Samhället ser generellt ut såhär:

    Arbetande man + arbetande kvinna + 1,95% barn.

    Kvinnan har historisk tagit ett enormt kliv ut på arbetsmarknaden, har männen tagit motsvarande kliv in i familjelivet?

    Kvinnan behöver inte en man längre för försörjning eller socialt skydd. Hon vill ha en jämställd partner som matchar livet de idag lever. Är det så konstigt då att försörjningsskyddet ersatts av ett emotionell efterfrågan?

    En kvinna behöver inte en man. Hon är med en man för att hon VILL vara med honom. För att hon är förälskad, historiskt har det inte alltid sett ut så.

    Detta måste många män förstå. En kvinna söker inte en riddare, hon söker en livskamrat.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Mimosa86 skrev 2021-01-14 15:55:04 följande:
    Samhället ser generellt ut såhär:

    Arbetande man + arbetande kvinna + 1,95% barn.

    Kvinnan har historisk tagit ett enormt kliv ut på arbetsmarknaden, har männen tagit motsvarande kliv in i familjelivet?

    Kvinnan behöver inte en man längre för försörjning eller socialt skydd. Hon vill ha en jämställd partner som matchar livet de idag lever. Är det så konstigt då att försörjningsskyddet ersatts av ett emotionell efterfrågan?

    En kvinna behöver inte en man. Hon är med en man för att hon VILL vara med honom. För att hon är förälskad, historiskt har det inte alltid sett ut så.

    Detta måste många män förstå. En kvinna söker inte en riddare, hon söker en livskamrat.

    Talar du för alla kvinnor eller är det bara din egen åsikt?

    Många män väljer att leva själva med datorn och/eller TV-spel och trivs med det. Det är en liten högljudd andel av de ensamstående männen som syns/hörts.


    Vad har en kvinna att erbjuda en självständig, huslig man som hon inte delar intressen med förutom sex? Intressen kan man dela med kompisar.

  • Paganini
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-01-14 16:19:39 följande:

    Talar du för alla kvinnor eller är det bara din egen åsikt?

    Många män väljer att leva själva med datorn och/eller TV-spel och trivs med det. Det är en liten högljudd andel av de ensamstående männen som syns/hörts.


    Vad har en kvinna att erbjuda en självständig, huslig man som hon inte delar intressen med förutom sex? Intressen kan man dela med kompisar.


    Varför skulle en sådan man vilja vara med en kvinna om han är ointresserad av henne i allt utom sex? Och varför skulle en kvinna vilja vara med en sådan man?
    Om han är nöjd med allt utom att han saknar sex så ställer fröken höger säkert upp.
  • Anonym (Gör de?)

    Jag har inte fått uppfattningen att de tycker att kvinnor skall ställa upp, utan att kvinnor skall vilja ställa upp. Inget "Ok eftersom jag är snäll så kan jag ha sex med dig" inget pitysex där hon känner att hon gör honom en tjänst, utan att kvinnan skall dessutom vilja det.

    Så de skjuter även sig själva i foten vad gäller pitysex. Inte för att det finns särskilt många som kan tänka sig ställa upp för att vara snälla, men om det finns någon så alienerar de även henne.

  • KlantSmurfen
    Mimosa86 skrev 2021-01-14 15:55:04 följande: #106
    KlantSmurfen skrev 2021-01-14 10:48:35 följande:

    Bortsett från "biologiska ideal" är det normer som avgör vad idealet är, normer och idealet styrs ofta av kultur.

    Hur kan mansrollen ligga efter sitt ideal, kultur och det kvinnor förväntar sig i en relation?

    Jag tycker det verkar mer som att vissa feminister lever kvar på 70-talet och bakåt så de hämtar argument ifrån hur det var då för att kunna klaga extra på det som är nu. Hur ser samhället ut utan genusglasögon?


    Samhället ser generellt ut såhär:

    Arbetande man + arbetande kvinna + 1,95% barn.

    Kvinnan har historisk tagit ett enormt kliv ut på arbetsmarknaden, har männen tagit motsvarande kliv in i familjelivet?

    Kvinnan behöver inte en man längre för försörjning eller socialt skydd. Hon vill ha en jämställd partner som matchar livet de idag lever. Är det så konstigt då att försörjningsskyddet ersatts av ett emotionell efterfrågan?

    En kvinna behöver inte en man. Hon är med en man för att hon VILL vara med honom. För att hon är förälskad, historiskt har det inte alltid sett ut så.

    Detta måste många män förstå. En kvinna söker inte en riddare, hon söker en livskamrat.
    Vänsterfeministerna kanske ska fundera på hur duktiga de är i sin kvinnoroll, de som förstör sina relationer får lägre och lägre värde på dejtingmarknaden.




    Woke women are killing marriage and dating

    This is what the far-left culture has produced: a generation of women whose anger and resentment toward men and marriage precludes them from not only having a sense of humor but from acquiring any critical thinking skills. There's no middle ground anymore, no place for cogent conversation.[...]

    With so many women conditioned to believe that women are irreproachable and men are toxic, the future of marriage and family is bleak. Some women will learn, down the road, that they've been fed a mountain of lies. Those are the women I coach. They are in desperate need of a new relationship roadmap, one that works and that welcomes understanding the very real and very deep biological differences between the sexes.

    Others leave perfectly good husbands and glorify their decision, convinced men are nothing but Neanderthals. In truth, these women simply never learned how to love and to bring out the best in a man.

    - Suzanne Venker

    www.washingtonexaminer.com/opinion/woke-women-are-killing-marriage-and-dating
  • Anonym (Patetisk)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-01-14 14:30:46 följande:
    Uppenbarligen, eftersom de flesta kvinnor jag träffat som lever i förhållanden är osäkra, korta, tjocka och humorbefriade. 
    Trist att inte ens de kvinnorna vill ha något att göra med dig då....
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Patetisk) skrev 2021-01-14 19:12:32 följande:
    Trist att inte ens de kvinnorna vill ha något att göra med dig då....
    Jag har aldrig sagt något om deras intresse för mig. Däremot anser jag att de är ointressanta.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Gör de?) skrev 2021-01-14 17:35:47 följande:

    Jag har inte fått uppfattningen att de tycker att kvinnor skall ställa upp, utan att kvinnor skall vilja ställa upp. Inget "Ok eftersom jag är snäll så kan jag ha sex med dig" inget pitysex där hon känner att hon gör honom en tjänst, utan att kvinnan skall dessutom vilja det.

    Så de skjuter även sig själva i foten vad gäller pitysex. Inte för att det finns särskilt många som kan tänka sig ställa upp för att vara snälla, men om det finns någon så alienerar de även henne.


    Ungefär som när tjocka kvinnor försöker normalisera fetma för att de själva är för lata och karaktärslösa. Då är det männen som är kräsna när de inte vill ha en kort, tjock och tråkig kvinna.


    Problemet med incels är att de tror att de skall ha en chans i sin egen liga och inte har fattat att kvinnor jagar uppåt, aldrig neråt.

  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Ointresse) skrev 2021-01-14 19:57:11 följande:
    Jag har aldrig sagt något om deras intresse för mig. Däremot anser jag att de är ointressanta.
    Har du bytt nick för att komma undan avstängning eller vad?
Svar på tråden Varför tycker Incels att tjejer ska ställa upp?