• Anonym (Heyitsme)

    Sex

    Hej!

    För ca.6 veckor sedan hade jag och min pojkvän sex utan kondom i början (några sekunder) men använde sedan kondom innan han kom.

    Nu är min mens utebliven men jag har tagit två gravtester och båda visade negativ. Könsjukomar har jag inte då jag har kollat upp mig.

    Jag har lite illamående på morgorna,ont i höftena och ryggen ibland,lätt huvudvärk då och då,ömma bröst och ont i nedre magen ibland.

    Kan jag ändå vara gravid eller är det kroppen som luras?

  • Svar på tråden Sex
  • Anonym (Låg risk)

    Om du är gravid nu kan väl bara tester utvisa. Men generellt låter det som väldigt liten risk för graviditet med några sekunders oskyddat samlag. Om ni inte hade haft samlag strax innan då kanske, i så fall kunde sperma tänkas finnas kvar och komma ut direkt.

    Min fästmö och jag gjorde "så där" i nästan ett år, dvs vi började samlagen utan kondom och tog på den på slutet innan det gick för mig. Det var så mycket skönare att vi tog den risken även om hon inte ville bli gravid innan vi var gifta. Vi hade i och för sig samlag sällan, 1-2 gånger per månad, men sen när vi gifte oss och lämnade kondomen, började hon vänta direkt efter ett eller två samlag, så hon hade lätt för att bli gravid.

  • Cnowle

    Rädsla för att bli gravid är en vanlig orsak till att kroppen börjar uppvisa graviditetsliknande symptom. Så visst kan det vara kroppen som luras.

    Har du haft oregelbunden mens innan?

    Illamående och ont i magen får man ju ofta när man är orolig för något, är det något du känner igen dig i?

    Rent allmänt har åtminstone inte jag (man) läckt sperma i början av samlag. Tvivlar på att din kille har det.

  • Anonym (sexy)

    Jag och mina tidigare partners praktiserade samma metod vi började utan kondom och när jag kände att det närmades tog jag på en kondom eller avbröt om det inte var en säker period för tjejen.

Svar på tråden Sex