Testar gränser i ny relation
Har träffat en ny man efter en flera år lång relation. Jag är förälskad och allt känns jättebra. Min tidigare reaktion var rätt destruktiv och jag känner mig fri och lycklig där jag är nu.
Det som förvånar mig är hur jag agerar. Vi har en relation, vi har haft samtalet om att inte träffa andra, han förde det på tal och jag gled ifrån lite. Han förde det på tal igen och jag gav mer eller mindre med mig.
Jag märker att jag gång på gång har testar gränserna. Vad jag kan säga och vad kan jag göra utan att han konfronterar. I svartsjukehänseende. Inte på det sättet att jag noterar andra män när jag är ute, utan snarare att jag skickar meddelanden med någon tidigare dejt osv.
Jag förstår naturligtvis att det här inte är sunt och jag får dåligt samvete bara av att skriva med någon annan. Min fråga är varför jag gör det. Är det någon av er som varit i en liknande situation? Vad är det egentligen jag vill testa, vad vill jag få bekräftat? Jag vill på något sätt se hur långt jag kan gå innan han sätter ner foten.