• Lajv

    Vad tjänar en uska inom psyk eller på akuten

    Jag jobbar inom vården redan men har ingen utbildning. Är väldigt nyfiken på vad en uska inom psykiatrin eller på tex akuten tjänar? Behöver veta detta för att se om det är värt det ekonomiskt eller ej att utbilda sig då jag har förstått att jag har hyfsad lön redan för att va outbildad. Är ej intresserad av uska inom äldrevård eller LSS då jag redan jobbat med sånt. Det var förvisso väldigt givande men väldigt tungt och bemanningen för låg. Hoppas på svar. Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Vad tjänar en uska inom psyk eller på akuten
  • Anonym (anonym)

    Hur kan du få jobb utan att ha en utbildning?

  • Lajv

    Jag jobbar inom vården men inte med detta. Därför jag frågar :)

  • Anonym (Skötare)

    Ca 21000 hade jag som skötare inom slutenvården för ca tre år sen. Hade uskutbildning med inriktning psykiatri.

  • Lajv
    Anonym (Skötare) skrev 2019-04-18 19:10:25 följande:

    Ca 21000 hade jag som skötare inom slutenvården för ca tre år sen. Hade uskutbildning med inriktning psykiatri.


    Okej det är ganska mycket mindre än jag tjänar nu. Men tycker att det verkar intressant och roligt. Kan tillägga att jag bor i Stockholm. Tack för svar.
  • Anonym (Skötare)
    Lajv skrev 2019-04-18 19:23:15 följande:

    Okej det är ganska mycket mindre än jag tjänar nu. Men tycker att det verkar intressant och roligt. Kan tillägga att jag bor i Stockholm. Tack för svar.


    Ja det var rätt låg lön. Vet att kollegor med flera års erfarenhet hade 24-26'. Det här är Stockholm också, ett av de stora sjukhusen med akut psykiatrisk verksamhet.
Svar på tråden Vad tjänar en uska inom psyk eller på akuten