• Saffranskaka

    Din kropp efter grav viktminskning?

    När /fick ni tillbaks er ?vanliga? kropp eller ngt liknande efter förlossningen

    ? Eller blev den inte ?bra? igen? Ni som försökt

    Jag gick upp cirka 16 kg från 64 till 80 kanske, och har efter förlossningen utan att ha gjort något själv gått ner till 74 redan.

    Magen är sig inte lik sjukligt degig men det är mindre en vecka sedan förlossning!

    Slapp att få ränder på magen

    Räcker promenader och att börja gå ner i vikt eller ska man också gå till gym för att träna magen specifikt?

  • Svar på tråden Din kropp efter grav viktminskning?
  • frökenBea

    Magen brukar dra ihop sig själv. Och för min del har det hjälpt att hålla en hälsosam linje med maten och motionera.

    Men visst, vill man ha en vältränad mage, då måste man ju "gymma" magen ;)

    Finns också dom som magmusklerna delar sig på under graviditeten och som aldrig "stängs igen" efter graviditeten. Då är det svårare att få en fin mage igen har jag för mig.

  • IceKitten

    Gick upp ca 14 kg under graviditeten (normalviktig). Det tog mig 6 veckor att gå ner det igen. Efter ca 6 månader hade jag gått ner 24 kg...

    För vissa äter amningen upp kg i rasande fart och för andra måste de verkligen arbeta på det.

    Gällande magen så kändes min rätt degig rätt länge men så gick jag ner rätt snabbt med. Den återhämtade sig rätt bra med hjälp av träning dock.

  • Körsbärsdalen

    Efter första barnet var jag tillbaka på startvikt när jag kom hem från bb, med andra tog det kanske 2 veckor. Får se hur det blir efter trean!

Svar på tråden Din kropp efter grav viktminskning?