• Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-25 09:15:41 följande:

Det är svårt att lämna eftersom vi blir mer och mer involverade i varandra, mina föräldrar älskar honom och alla tycker att han är så bra för mig osv. Snart ska vi även köpa en butik tillsammans , eller det är ju mina pengar och han kommer sköta hela den biten för jag arbetar med annat. Vad hans relation med hans ex gäller så kan det ju vara att hon är lika manipulerad hon som jag, jag känner ju inte henne och vet ingenting förutom det han har sagt till mig. Jag vill vara med honom samtidigt som det är han som styr allting, jag bara hakar på eftersom han lovar guld och gröna skogar.. och det där med 2 fruar som du skrev, nu när jag tänker efter så har han sagt att ?vi alla tre skulle kunna ha det så bra tillsammans ?....

Nej! Förstår du inget av vad vi säger, du ska INTE köper en verksamhet som du inte har insyn i eller kunskap nog att driva, de pengarna kan du se dig om i månen efter.

Hur ser det avtal ut kring det köpet? (Jag gissar att jag redan egentligen vet svaret, att det inte finns något avtal på papper).
  • plättarmedsylt

Det är svårt att lämna eftersom vi blir mer och mer involverade i varandra, mina föräldrar älskar honom och alla tycker att han är så bra för mig osv. Snart ska vi även köpa en butik tillsammans , eller det är ju mina pengar och han kommer sköta hela den biten för jag arbetar med annat. Vad hans relation med hans ex gäller så kan det ju vara att hon är lika manipulerad hon som jag, jag känner ju inte henne och vet ingenting förutom det han har sagt till mig. Jag vill vara med honom samtidigt som det är han som styr allting, jag bara hakar på eftersom han lovar guld och gröna skogar.. och det där med 2 fruar som du skrev, nu när jag tänker efter så har han sagt att ?vi alla tre skulle kunna ha det så bra tillsammans ?....

Vad dina föräldrar och andra tycker om honom är irrelevant. Det är ju inte de som är tillsammans med honom. Det är inte de som tvingas till förnedringssex med honom. Vad känner DU för honom? Är du kär?Älskar du honom?
  • molly50
    Jag hoppas verkligen att u tänker efter ordentligt innan du köper en butik med honom. Speciellt om du inte kommer att ha någon insyn i den.
    Annars kan han lura av dig alla pengar du har.
    Ni har bara varit tillsammans i några månader. Ni borde bara ha ögonen för varandra.  
    Inte för att ta lån och köpa saker som bilar och butiker.
    Du måste inse det här innan han har hunnit köra dig och din ekonomi i botten.
    Att dina föräldrar älskar honom är ingen ursäkt.
    Att dina vänner har vänt dig ryggen är något du borde lyssna på och ta på allvar.
    De står utanför det hela och ser saker som varken du eller dina föräldrar gör.
    Ni verkar vara totalt förblindande av hans charm.
    Och att använda charmen är ganska typisk för killar som honom.
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (Yikes!) skrev 2019-04-25 09:43:03 följande:

Nej! Förstår du inget av vad vi säger, du ska INTE köper en verksamhet som du inte har insyn i eller kunskap nog att driva, de pengarna kan du se dig om i månen efter.

Hur ser det avtal ut kring det köpet? (Jag gissar att jag redan egentligen vet svaret, att det inte finns något avtal på papper).

Jag står med som ägare på avtalet
  • Anonym (Kvinna54)

Han tar ju vetkligen del av din tillsynes goda ekonomi..

Med tanke på att ni känt varandra så kort tid tycker jag du är alldeles för frikostig.

• Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-25 11:22:51 följande:

Jag står med som ägare på avtalet

Vet du vad som händer med din andel om verksamheten går i konkurs med skulder? Sätt dig in i riskerna innan du skriver på något över huvudtaget. Sannolikt så ska först och främst tillgångar säljas av för att fordringsägare ska få betalt, om det finns några pengar kvar efter det kan det hända att du får tillbaka din investering. I värsta fall ska det drivas som enskild firma med dig som solidariskt ansvarig och då kan du som privatperson stå kvar med skulder...

Föreslå istället att du möjligen köper lokalen och hyr ut den till hans verksamhet.
  • Anonym (-----------------)
    Anonym (Yikes!) skrev 2019-04-25 09:43:03 följande:

Nej Ts verkar ju inte förstå eller bry sig om nånting, eller så är allt en hittepå-tråd eftersom det hela bara är för mycket..
  • Anonym (Jill)

Kan man verkligen vara så dum som TS?

• Anonym (RedLibra)

Jag tycker inte att man ska klanka ner på TS. Det behöver inte vara så att den kvinna, eller man, som hamnar i en relation med en psykopat är viljesvag eller saknar karaktär på något vis. Många begåvade och framgångrika personer har åkt dit.

Man har helt enkelt haft oturen att bli föremål för fel persons intresse. Sedan är det kanske inte en slump vem som bli utvald. Finns det resurser, är man vacker, har man hög status mm så drar det spyflugorna till sockerbiten.

Personen lägger in en charmintensiv. Bekräftar positivt den person som man vill plundra. Det är vi alla svaga för. Sakta men säkert tar de över kontrollen och till slut så är offret helt insnärjt i skuldkänslor och framtvingade löften som alla vanliga människor känner sig bundna av. Dock inte psykopaten. Hen kan aldrig stå i skuld till någon och behöver aldrig hålla löften eller avtal. Därför är det meningslöst att försöka skriva avtal. Hen kommer först att skuldbelägga sitt offer och påstå att men inte visar lojalitet och förtroende. Om man till trots lyckas upprätta ett avtal så kommer de aldrig att följa det om det inte gynnar dem. Sätter man hårt mot hårt kommer psykopaten att använda hot och våld för att undgå ansvar.

Till TS

Om du skulle lyfta att du tycker att det går lite fort i er relation så kommer han att skuldbelägga dig för det också, kanske subtilt men du kommer att hamna under press. Det är det optimala beviset på att han inte älskar Dig. Gjorde han det och hade ens en gnutta respekt för Dig skulle han lyssna på det du säger. Egentligen ska han känna att du tycker att det inte känns bra. Utan att Du tog upp det.

Att han charmat dina föräldrar och andra i din omgivning ligger helt i linje med hur de fungerar. De vill göra dig isolerad och kontrollera dig. Då måste de som kan bli dina livlinor oskadliggöras.

Vad då göra?

Skaffa dig en kontakt via vårdcentral eller kvinnojour, privat psykologimottagning e dyl medans du har rörelsefriheten kvar. Du måste kanske spela med ett under en period. Observera hans beteende och se mönstret. Dokumentera det han gör och säger, bra att ha senare. När du fått stöd så måste du genomföra uppbrottet. Vänta inte för länge. Han kommer INTE att bli bättre. Bara värre.

Lycka till och jag håller tummarna för dig.

• Tecum
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-25 12:39:36 följande:
    Nej Ts verkar ju inte förstå eller bry sig om nånting, eller så är allt en hittepå-tråd eftersom det hela bara är för mycket..
    Hear hear, ett skolexempel på hur man inte ska göra i en relation.
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex