• Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Anonym (Omg)

Säg att då ska ditt ex vara med på en 3 kant också. Tycker du ska dumpa detta äckel ts. Jösses något är ju allvarligt fel här.

• Tutelitut

Hon är med på det, då har han alltså diskuterat detta med henne innan han tog upp det med dig?
    Han tjatar på dig att ni ska göra detta.
    Tycker du själv att det känns som en kille som respekterar dig?

• Anonym (Mollie)

Jag blir så förvirrad eftersom han är så angelägen om att vi ska bli ?bästa vänner? som han säger! Sen säger han alltid ?gör som jag säger så kommer allting bli bra?

Många saker i mitt liv har verkligen bättre sen jag träffade honom, han kom in och styrde upp saker som jag inte kunde hantera osv och jag är verkligen kär i honom. Dock förstörs glädjen när han tar upp henne hela tiden!

• Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 08:36:17 följande:

Jag blir så förvirrad eftersom han är så angelägen om att vi ska bli ?bästa vänner? som han säger! Sen säger han alltid ?gör som jag säger så kommer allting bli bra?

Många saker i mitt liv har verkligen bättre sen jag träffade honom, han kom in och styrde upp saker som jag inte kunde hantera osv och jag är verkligen kär i honom. Dock förstörs glädjen när han tar upp henne hela tiden!

Hör du dig själv? Massiv varningsflagg på det beteendet. Han kommer garanterat bli en mycket kontrollerande partner.

Prova att säga att du inte någonsin vill ha trekant med ytterligare en tjej, och definitivt inte hans ex, så han kan helt sluta prata om det och se hur han reagerar. Om han protesterar och fortsätter tjata så respekterar han inte dig alls. Snärj inte in dig mer med honom innan ni känner varandra bättre. Inte bo ihop, inte offra jobb och vänner för hans skull, inga gemensamma ekonomiska åtaganden.
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (Yikes!) skrev 2019-04-21 08:52:02 följande:
    Hör du dig själv? Massiv varningsflagg på det beteendet. Han kommer garanterat bli en mycket kontrollerande partner.

Prova att säga att du inte någonsin vill ha trekant med ytterligare en tjej, och definitivt inte hans ex, så han kan helt sluta prata om det och se hur han reagerar. Om han protesterar och fortsätter tjata så respekterar han inte dig alls. Snärj inte in dig mer med honom innan ni känner varandra bättre. Inte bo ihop, inte offra jobb och vänner för hans skull, inga gemensamma ekonomiska åtaganden.
    Han bor typ redan hos mig men han betalar ingen hyra och han står inte skriven hos mig. Jag har tagit ett lån på en bil som han ville ha som han betalar till mig varje månad. Jag har inga vänner kvar då han säger att dom inte var bra för mig. Jag hade en bästis men hon var rätt elak mot mig ändå.
  • Anonym (...)

Mollie- du är grundlurad och utnyttjad. Att du inte ser det själv får mig att tycka synd om dig. Han tar dina pengar/ låter dig stå på lånen och fortsätter ha sex med sitt ex. Oavsett vad du vill, tänker eller känner. ?Gör som jag säger så blir det bra? är det värsta jag hört. Släng ut honom!

• Anonym (Helt sjukt)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 09:17:00 följande:

Han bor typ redan hos mig men han betalar ingen hyra och han står inte skriven hos mig. Jag har tagit ett lån på en bil som han ville ha som han betalar till mig varje månad. Jag har inga vänner kvar då han säger att dom inte var bra för mig. Jag hade en bästis men hon var rätt elak mot mig ändå.

Ni har varit ihop i 5 mån?? Alltså, det låter inte friskt nåt av det här.
  • Anonym (Esme)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 08:36:17 följande:

Vet du hur det tog slut mellan dem? För det verkar inte riktigt som han är helt klar med henne. Om det inte handlar om det så kanske han är polygam och vill ha er båda i sitt liv.
  • Anonym (She)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 09:17:00 följande:

Omg! Du blir hjärntvättad deluxe vännen. Vore jag du skulle jag åka till en bilfirma och sälja bilen illa kvickt!!!

En vacker dag kommer han sluta betala och då får du stå för allt! Dumpa killen direkt!
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex