• Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Colourfulrainbow
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 19:57:31 följande:

Det är tyvärr sant! Allting! Jag har alltid varit för snäll och råkat ut för folk som kör med mig. Han gör dock väldigt mycket för mig. Han styr upp och ordnar så det blir ordning och reda på saker som jag är slarvig med och mycket mera! Vi pratar så mycket framtid och kan kallar mig sin framtida fru mm. Jag är säker på att jag vill vara med honom förutom när han tar upp sitt ex! Känns konstigt att han vill att vi ska bli bästisar och sen ha sex ihop allihopa!

Han är sjuk i huvudet. Även psykopater och idioter kan göra bra saker, det gör inte dem till bra människor. 
  • Anonym (Bikille)

Trekant är häftigt där ni varierar med att plocka in en tjej ena gången o kille nästa. Men att ha ska ha sitt ex och att han nekar dej plocka in en kille säger mej att du imte ska köpa hus med han.

• Anonym (Yikes!)

Det är tyvärr sant! Allting! Jag har alltid varit för snäll och råkat ut för folk som kör med mig. Han gör dock väldigt mycket för mig. Han styr upp och ordnar så det blir ordning och reda på saker som jag är slarvig med och mycket mera! Vi pratar så mycket framtid och kan kallar mig sin framtida fru mm. Jag är säker på att jag vill vara med honom förutom när han tar upp sitt ex! Känns konstigt att han vill att vi ska bli bästisar och sen ha sex ihop allihopa!

Styr han någonsin upp saker på ett sånt sätt att det inte är du som står med riskerna? Hur mycket pengar blir su oskyldig om han drar med bilen och slutar betala dig? Varför betalar han inte för ert gemensamma boende? Frågorna är många.
  • Anonym (...)

Mollie, menar inte att vara elak nu, men har du någon slags intellektuell funktionsnedsättning? Jag tror att den här killen ljuger för dig. Han säger vad du längtar efter att höra om framtiden i utbyte mot att han bor gratis, äter gratis (eller?), får en bil som du äger och har betalningsansvar för (försäkring, skatt, avbetalningar på bilen) och jag gissar att om ni köper hus så blir det du som står på lånen. Har en känsla av att du har gett honom kontroll över din ekonomi (han styr upp, HA). Det är alltid en väldigt dålig ide att ge någon annan makten över ens ekonomiska och övriga liv. Sälj bilen, bli av med lånet och säg till honom att vill han ligga med sitt ex så blir det utan din medverkan och då är det slut. Normala människor är 1) mycket sällan bästisar med sin partners ex, 2) har inte sex med vare sig bästisar eller partners ex, 3) har en partner som vill ha sex med sitt ex. Dumpa den här killen, du är så lurad. Han har redan sex med sitt ex utan dig.
  • Chattisen

Det här låter inte som en relation att bygga ngt på, han vill ju ha sex med sitt ex. Han vill ha kakan och äta den. Men du vinner i princip nada på upplägget.

• Anonym (Mollie)

Nej , jag har ingen funktionsnedsättning men jag är väldigt naiv och lättmanipulerad uppenbarligen! Tror alltid gott om alla! Allt han säger låter så bra, jag ska liksom bara förlita mig på honom säger han så kommer allting bli jättebra till slut.

Anonym (...) skrev 2019-04-21 22:27:24 följande:

Mollie, menar inte att vara elak nu, men har du någon slags intellektuell funktionsnedsättning? Jag tror att den här killen ljuger för dig. Han säger vad du längtar efter att höra om framtiden i utbyte mot att han bor gratis, äter gratis (eller?), får en bil som du äger och har betalningsansvar för (försäkring, skatt, avbetalningar på bilen) och jag gissar att om ni köper hus så blir det du som står på lånen. Har en känsla av att du har gett honom kontroll över din ekonomi (han styr upp, HA). Det är alltid en väldigt dålig ide att ge någon annan makten över ens ekonomiska och övriga liv. Sälj bilen, bli av med lånet och säg till honom att vill han ligga med sitt ex så blir det utan din medverkan och då är det slut. Normala människor är 1) mycket sällan bästisar med sin partners ex, 2) har inte sex med vare sig bästisar eller partners ex, 3) har en partner som vill ha sex med sitt ex. Dumpa den här killen, du är så lurad. Han har redan sex med sitt ex utan dig.

• Chattisen
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 22:43:12 följande:

Nej , jag har ingen funktionsnedsättning men jag är väldigt naiv och lättmanipulerad uppenbarligen! Tror alltid gott om alla! Allt han säger låter så bra, jag ska liksom bara förlita mig på honom säger han så kommer allting bli jättebra till slut.

Det är inget fel att vara naiv, men tyvärr finns det många som utnyttjar naiva människor. Du ska såklart inte försörja någon varken med bil eller pengar. Du ska absolut inte gå med på att dela honom med hans ex. Han låter inte som en snäll person som vill ditt bästa, låt ingen få dig att gå med på något du själv inte vill eller har valt.
  • molly50

TS: Du ska inte ställa upp på något du vill.
    Prova att säga bestämt nej till den där trekanten och se hur han reagerar. Blir han sur och vägrar lyssna så respekterar han inte dig.
    Och jag är ledsen att behöva säga det,men jag tror att han utnyttjar dig. Han har redan sex med sitt ex bakom din rygg och utnyttjar bara dig ekonomiskt.
    Jag tror att det bästa för din egen skull är att du dumpar honom innan det här har gått för långt.
    För tro mig,inget gott kommer att komma ur det här.
    Att han pratar om framtiden med dig och försöker snärja dig ännu mer är ganska typiskt för den här typen av människor.
    Så försök ta kontakt med dina vänner igen. Och ta stöd av din familj.
    För det lär du behöva.
    Och han ska betala tillbaka vartenda öre han är skyldig dig.

Kram och lycka till! Och berätta gärna hur det går.

• molly50
    molly50 skrev 2019-04-21 22:51:33 följande:

TS: Du ska inte ställa upp på något du vill.
    Prova att säga bestämt nej till den där trekanten och se hur han reagerar. Blir han sur och vägrar lyssna så respekterar han inte dig.
    Och jag är ledsen att behöva säga det,men jag tror att han utnyttjar dig. Han har redan sex med sitt ex bakom din rygg och utnyttjar bara dig ekonomiskt.
    Jag tror att det bästa för din egen skull är att du dumpar honom innan det här har gått för långt.
    För tro mig,inget gott kommer att komma ur det här.
    Att han pratar om framtiden med dig och försöker snärja dig ännu mer är ganska typiskt för den här typen av människor.
    Så försök ta kontakt med dina vänner igen. Och ta stöd av din familj.
    För det lär du behöva.
    Och han ska betala tillbaka vartenda öre han är skyldig dig.

Kram och lycka till! Och berätta gärna hur det går.

*Ställa upp på något du INTE vill,ska det stå.
  • Anonym (Erki)

Varför tog han inte billånet själv?

Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex