• Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (Erki) skrev 2019-04-22 10:03:31 följande:

Varför tog han inte billånet själv?

Han kan inte då han har skulder
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Erki) skrev 2019-04-22 10:03:31 följande:

Varför tog han inte billånet själv?

För att han är en skojare med skulder upp över öronen som utnyttjar sin charm för att sätta andra i knepiga sitsar. Kan ge mig fan på att han sade till TS att han inte kunde ta lånet eftersom han fortfarande var ekonomiskt involverad med exet (inväntande av bodelning eller liknande) och inte ville att "den giriga haggan" skulle få delar av värdet för bilen. Därför kunde han såklart inte köpa den kontakt för pengar han GIVETVIS har heller utan var tvungen att låta någon annan ta ett lån för köpet. Att han sen missade det när pappret på bilen skulle skrivas och råkade skriva sitt eget namn var en oförarglig miss. Han och TS behöver dessutom såklart inte skriva något skuldebrev, de älskar ju varandra och ska gifta sig.

Att han inte betalar för boendet har säker en precis lika logisk förklaring, han är säkert snäll och ställer upp för barnens skull och betalar sitt gamla boende (exet ser nog inte krona av den påstådda utgiften) eller så "sparar" han till deras gemensamma framtid.

Det han "styr upp" åt TS är säkert också det ekonomiskt. Han har tillgång till konton och försäkrar att han betalar TS räkningar så inte hon som är såååå slarvig ska missa...
  • Anonym (Men hallå)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-22 10:23:21 följande:

Ok, och det började inte ringa några varningsklockor när du fick reda på att han är skuldsatt? Snälla Mollie, han utnyttjar dig både ekonomiskt och känslomässigt, kasta ut losers innan han ruinerar dig fullständigt!
  • Anonym (tack för kaffet)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 22:43:12 följande:

Nej , jag har ingen funktionsnedsättning men jag är väldigt naiv och lättmanipulerad uppenbarligen! Tror alltid gott om alla! Allt han säger låter så bra, jag ska liksom bara förlita mig på honom säger han så kommer allting bli jättebra till slut.

HAHAHAHAH! eller jag menar....

Nej, skippa detta. Det kommer inte att bli bra. Om han inte är över sitt ex får han  lösa det på nåt annat vis tycker jag.
  • GGN

Står bilen på honom??
  • Zakopane

Alla varningsklockor ringer av det jag läst i tråden, Mollie. Blir rätt lessen av det som framgår. Man vill ju såklart att mannen man träffar ska motsvara ens förväntningar, men dessvärre tycks din kille inte vara alls så bra som du nog hoppas.

Som alla påpekat, det är extremt märkligt att vilja involvera sitt ex i sexlivet med sin nya partner.

Det låter också väldigt oroväckande att du har köpt en bil som han använder, när ni känt varann så kort tid som 4-5 månader.

Det är också rätt så gränslöst att han redan flyttat in hos dig efter så kort tids förhållande. Det tyder på att denna kille är allt annat än stabil.

- hade han inget eget boende? Trots att han är i 35-årsåldern och rimligen borde ha en stabil situation för sig och sina barn.

- bodde han med sitt ex för 4-5 månader sen?

- vad är det för skulder han har, och till vem?

- varför har han skulder? Jag förutsätter här att det inte är för tex bolån, för det är ju mer förståeligt.

- jobbar han? Betalar han av på de skulder han har i nuläget?

Jag skulle absolut inte lägga mitt öde i den mannens händer och verkligen inte lyssna på orden ?lita på mig så ordnar sig allt?. Han har spårat upp din ömma punkt och längtan efter hjälp/avlastning med vissa saker, han spelar på det och verkar självsäker, men oddsen ser inte bra ut... detta är inte en kille att hålla i när det blåser.

Han ska ju så här tidigt i förhållandet visa att DU är den han vill ha, att DU är viktig. Att föreslå trekant MED HANS EX är väldigt avtändande för vem som helst. Ok om ni båda var nyfikna på trekant och länge velat det, att ni båda var tydliga med att ni är polygama när ni inledde förhållandet etc, men det han gör är så långt ifrån som det vara går... du blir utnyttjad.

Ta kontakt med släkt och vänner, gå inte under jorden. Ingen kille som man själv känt i 4-5 månader ska komma å säga till en om folk i ens bekantskapskrets är nåt att ha eller inte!

Om han drar med bilen, eller kraschar den, eller gör nåt annat som sänker värdet så är det du som står där med allt ansvar och alla skulder. Klarar du det? Vill du det?

Om han har skulder till kronofogden så kommer du aldrig få igen dina pengar, eftersom staten står först i kön när det gäller indrivning av skulder. Så länge han ej betalar till KFM så kommer du aldrig få en krona.

Du får gärna pm:a mig om du behöver rådgivning kring det juridiska/ekonomiska. Jag är jurist med 10 + års erfarenhet.
  • Anonym (Mollie)
    GGN skrev 2019-04-22 11:51:15 följande:

Står bilen på honom??

På mig! En bil värd 250 000kr
  • Anonym (Inte sunt)

Inte sunt på många vis.

Du förtjänar en bättre kille. Kasta ut honom - han kan ju bo tillfälligt hos exet (?om nu det är ett ex.?).

Du skall inte betala hans skulder. Något gemensamt hus, mer skulder, skall du inte köpa åt honom.

Inte änns ha råd att betala sin del av hyran och samtid få dig att köpa en dyr bil och få dig drömma om ett hus - gemensamt dessutom.

mm mm.

Njut av den fina bilen du köpt medan han SJÄLV får ordna sina affärer med kronofogden och/eller andra.

Du vågar ju skriva här så inte är du svag. Tänk på dig själv och njut av att du har styrkan..  

• Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-22 13:00:32 följande:

På mig! En bil värd 250 000kr

Har du altså lånat upp emot 250 000 kr till en bil som du äger men som körs av någon annan? En person som själv inte har råd med en sån bil överhuvudtaget. Har du koll på hur försäkringsskydd ser ut om han skulle kvadda den? Mitt tips är att sälja bilen innan något händer och du står där med en kvarts miljon i skulder.

Betalar han skatt och försäkring?
  • Anonym (Herregud)

Detta må vara bland det sjukaste jag läst!

Säger som de flesta andra i tråden:
    Dumpa honom och sälj bilen.

Det spelar ingen roll om han är allt du har, snäll och omtänksam eller bäst. Allt är uppenbarligen fake och han säger sånt du vill höra. Du blir utnyttjad till max.

Att du vågar skriva här, be om hjälp samt berättar hur ni har det får mig ändå att tro och hoppas på att du är medveten om hur illa det är? Snälla gör något åt detta innan det är för sent och han drar ner dig i skuldträsket.

Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex