Anonym (Mollie) skrev 2019-04-22 10:23:21 följande:
Han kan inte då han har skulder
Alla varningsklockor ringer av det jag läst i tråden, Mollie. Blir rätt lessen av det som framgår. Man vill ju såklart att mannen man träffar ska motsvara ens förväntningar, men dessvärre tycks din kille inte vara alls så bra som du nog hoppas.
Som alla påpekat, det är extremt märkligt att vilja involvera sitt ex i sexlivet med sin nya partner.
Det låter också väldigt oroväckande att du har köpt en bil som han använder, när ni känt varann så kort tid som 4-5 månader.
Det är också rätt så gränslöst att han redan flyttat in hos dig efter så kort tids förhållande. Det tyder på att denna kille är allt annat än stabil.
- hade han inget eget boende? Trots att han är i 35-årsåldern och rimligen borde ha en stabil situation för sig och sina barn.
- bodde han med sitt ex för 4-5 månader sen?
- vad är det för skulder han har, och till vem?
- varför har han skulder? Jag förutsätter här att det inte är för tex bolån, för det är ju mer förståeligt.
- jobbar han? Betalar han av på de skulder han har i nuläget?
Jag skulle absolut inte lägga mitt öde i den mannens händer och verkligen inte lyssna på orden ?lita på mig så ordnar sig allt?. Han har spårat upp din ömma punkt och längtan efter hjälp/avlastning med vissa saker, han spelar på det och verkar självsäker, men oddsen ser inte bra ut... detta är inte en kille att hålla i när det blåser.
Han ska ju så här tidigt i förhållandet visa att DU är den han vill ha, att DU är viktig. Att föreslå trekant MED HANS EX är väldigt avtändande för vem som helst. Ok om ni båda var nyfikna på trekant och länge velat det, att ni båda var tydliga med att ni är polygama när ni inledde förhållandet etc, men det han gör är så långt ifrån som det vara går... du blir utnyttjad.
Ta kontakt med släkt och vänner, gå inte under jorden. Ingen kille som man själv känt i 4-5 månader ska komma å säga till en om folk i ens bekantskapskrets är nåt att ha eller inte!
Om han drar med bilen, eller kraschar den, eller gör nåt annat som sänker värdet så är det du som står där med allt ansvar och alla skulder. Klarar du det? Vill du det?
Om han har skulder till kronofogden så kommer du aldrig få igen dina pengar, eftersom staten står först i kön när det gäller indrivning av skulder. Så länge han ej betalar till KFM så kommer du aldrig få en krona.
Du får gärna pm:a mig om du behöver rådgivning kring det juridiska/ekonomiska. Jag är jurist med 10 + års erfarenhet.