• Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-22 20:26:57 följande:

Du skrev tidigare om att han styrde upp saker du inte kan hantera, vad är det? Så vet jag inte hur dina tankar går efter att ha läst allas kommentarer, eller hur du nu kommer att göra med honom. Vill du berätta?

Han har hjälpt mig mycket med mina barn som var väldigt utåtagerande och trotsiga, nu är dem lugna och lyssnar på mig/oss! Samt min ekonomi som jag hade noll koll på förrut. Han tar hand om sånt nu. Kommer stanna kvar och se hur det blir framöver. Han har inte nämt trekant med hans ex sen jag sa häromdagen att jag vill fokusera på oss och inte henne med i bilden. Han pratar dock med henne i telefonen varje dag, flera gånger om dagen..
  • Anonym (...)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-23 19:40:23 följande:

Han har hjälpt mig mycket med mina barn som var väldigt utåtagerande och trotsiga, nu är dem lugna och lyssnar på mig/oss! Samt min ekonomi som jag hade noll koll på förrut. Han tar hand om sånt nu. Kommer stanna kvar och se hur det blir framöver. Han har inte nämt trekant med hans ex sen jag sa häromdagen att jag vill fokusera på oss och inte henne med i bilden. Han pratar dock med henne i telefonen varje dag, flera gånger om dagen..

Du låter en man som har så mycket skulder att han inte kan köpa sin egen bil sköta din ekonomi?? Samtidigt som han pratar med sitt ex varje dag och vill ha sex med henne? Du är verkligen mer än lovligt naiv.
  • molly50
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-23 19:35:34 följande:
    Tror du?
    Han har kanske fortfarande sex med sitt ex. Varför skulle han annars vilja ha henne och inte någon annan med på en trekant?
    Men ändå fortsätter han ha så mycket kontakt med henne?
    Han verkar ju inte respektera dig för fem öre.
  • Anonym (Mollie)
    molly50 skrev 2019-04-23 21:10:22 följande:

Han har kanske fortfarande sex med sitt ex. Varför skulle han annars vilja ha henne och inte någon annan med på en trekant?Men ändå fortsätter han ha så mycket kontakt med henne?

Han verkar ju inte respektera dig för fem öre.

Han har alltid stått henne nära , dom har gått igenom mycket tillsammans säger han och dom har känt varandra i över 20 år så det blir svårt för mig att överträffa det. Jag hoppas ju att han ändå respekterar mig..
  • molly50
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-23 21:45:08 följande:
    Han har alltid stått henne nära , dom har gått igenom mycket tillsammans säger han och dom har känt varandra i över 20 år så det blir svårt för mig att överträffa det. Jag hoppas ju att han ändå respekterar mig..
    Jag tycker inte att han verkar respektera dig om han sätter sitt ex före dig.
    Även om de har barn tillsammans så behöver de inte ha kontakt flera gånger om dagen,om det inte är något alldeles speciellt som rör barnen.
    Jag är inte den svartsjuka typen. Men jag hade aldrig accepterat det här.
    Det är dig han borde stå närmast nu. Inte sitt ex.
  • molly50
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-23 21:45:08 följande:
    Jag ska tillägga att du ska nog vara vaksam och inte lita så blint på allt han säger.
    Att du har fått lämna dina vänner,köpa en bil åt honom och att han ber dig ha trekant med hans ex tycker jag räcker för att alla varningsklockor ska ringa.
  • TriC

Det är uppenbart att du inte kommer lyssna alls på det som alla välmenande människor skrivit till dig här. Att den där mannen inte är det minsta bra för dig. Att du blir lurad och bedragen. Att han inte är frisk. 
    Tyvärr kommer han dra dig ordentligt ner i fördärvet. Det finns fortfarande tid att förhindra det, men du kommer inte lyssna på oss här, och det blir ditt fall. 

• Anonym (Erki)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-22 10:23:21 följande:
    Han kan inte då han har skulder
    Vet du hur han har fått sina skulder?
    Många varningsklockor ringer i detta fallet.
  • Anonym (-----------------)
    Om du inte hade kontroll på ekonomin förut, hur kan du då veta nåt om hur han sköter den? Bra eller dåligt liksom. Om han tar lån i ditt namn, för över dina pengar till sig själv dig ovetandes osv. Men du kanske inte bryr dig då han är så bra med barnen...

Och varför sa du inte ifrån istället, att du aldrig kommer vilja ha trekant med exet?

Har du hört honom prata med henne i telefon, vad pratar dom om isåfall?
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-23 23:33:39 följande:

Om du inte hade kontroll på ekonomin förut, hur kan du då veta nåt om hur han sköter den? Bra eller dåligt liksom. Om han tar lån i ditt namn, för över dina pengar till sig själv dig ovetandes osv. Men du kanske inte bryr dig då han är så bra med barnen...

Och varför sa du inte ifrån istället, att du aldrig kommer vilja ha trekant med exet?

Har du hört honom prata med henne i telefon, vad pratar dom om isåfall?

Ibland har han haft henne i luren när han kommer hem från jobbet och då har han satt på högtalare så vi pratar alla tre. Dom berättar om deras planer i deras liv och hon pratar om vad som händer i hennes liv, det låter väldigt vänskapligt när vi pratar. Hon är trevlig och frågar mig saker osv och därför känns det inte heller som dom gör nåt bakom min rygg! Jag har sagt att det känns konstigt med just henne men jag sa ja till trekant med någon okänd från början . Det var han som tyckte att hans ex då var perfekt för då kunde vi samtlidigt bli vänner och då skulle jag känna mig mer trygg än med någon okänd!
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex