• Anonym (M)

    Förändring på äggstocken

    Jag är aningen hypokondrisk av mig, inte på en extrem nivå utan jag kan tänka logiskt och tror inte att jag är dödligt sjuk varje gång jag får ett symtom. Men jag googlar alltid mina symtom och förbereder mig på det värsta. Det beror nog på att varje gång det har varit något fel och jag kollat upp det har oron varit befogad, kanske inte det värsta men inte något bra iallafall. Nu är det så att min läkare har hittat en förändring på min äggstock som jag ska kolla upp hos en gynekolog. Jag tror direkt att det kan vara cancer efter några Google sökningar. Samt att när jag var mindre hade jag stora magproblem som aldrig blev lösta och läkarna hade en teori om att det hade med just äggstockarna att göra. Min mens har alltid bettet sig konstigt, aldrig varit den samma som gången innan, oregelbunden osv. Jag är förvisso ung så sannolikheten att det skulle vara cancer är ju extremt liten, men mina tankar går ändå i dom banorna. Tänker jag logiskt så är det antagligen bara någon ofarlig cysta, men jag kan verkligen inte sluta tänka på att det skulle kunna vara cancer. Vet egentligen inte vad jag vill få ut av att skriva det här men känner att ingen i min närhet förstår mig och pratar bara bort ämnet så fort jag tar upp det.

  • Svar på tråden Förändring på äggstocken
  • Anonym (J)

    Alltså, dels om det hänger ihop med dina tidigare problem kan du ju utesluta cancer på äggstockar eftersom den ofta är ganska snabbväxande och skulle visat sig med fler symtom vi detta laget.

    Och dels så är äggstockscancer oftast förknippat med äldre kvinnor, även om drt såklart aldrig finns en garanti.

    Tänk såhär, nu kollas det upp och kan avhjälpas om det ät något som behöver tas bort eller behandlas. Bra när vården tar det säkra före det osäkra och kollar upp när de inte kan ge klart svar.

Svar på tråden Förändring på äggstocken