• Anonym (Marielouise)

    Kramp i magen efter måltid

    Sen igår så får jag kramp i magen när jag har ätit och måste gå på toaletten direkt. Jag har inga matallergier och har inte varit magsjuk heller. Tog ett varmt vitt bröd med smör och lite vatten i väntan på lunchen och fick hemska magkramper. Åt potatissoppa och bröd och efter en timme hade jag kramper och fick gå på toa. Kramperna kommer och går sen igår. Kan jag ha någon mildare form av magsjuka eller matförgiftning? Det är inte normalt för mig att behöva uppsöka toalett helt desperat när jag har ätit litegrann eller att få kramper.

  • Svar på tråden Kramp i magen efter måltid
  • Anonym (K)

    Det kan absolut vara magsjuka. Har du feber? Ring 1177 för säkerhets skull! De kan sånt och har öppet helger :)

  • Anonym (Marielouise)
    Anonym (K) skrev 2019-04-20 23:43:35 följande:
    Det kan absolut vara magsjuka. Har du feber? Ring 1177 för säkerhets skull! De kan sånt och har öppet helger :)
    Så kramper och att behöva gå på toan direkt kan vara någon form av mild magsjuka/matförgiftning? Jag har bara haft fruktansvärd vinterkräksjuka förut och den går det ju inte att ta fel på så därför är jag osäker på mina symptom för tillfället. Är cola bra att dricka i det här läget och måste den vara avslagen?
  • Anonym (K)
    Anonym (Marielouise) skrev 2019-04-20 23:49:04 följande:

    Så kramper och att behöva gå på toan direkt kan vara någon form av mild magsjuka/matförgiftning? Jag har bara haft fruktansvärd vinterkräksjuka förut och den går det ju inte att ta fel på så därför är jag osäker på mina symptom för tillfället. Är cola bra att dricka i det här läget och måste den vara avslagen?


    Om jag vore du så skulle jag undvika mat och dryck annat än vatten och vätskeersättning det närmsta dygnet. Men ring 1177 imorgon på morgonen så får de vägleda dig! Du ska aldrig lita på andra än vårdpersonal om din hälsa! :) Och får du plötsligt väldigt väldigt ont så tycker jag att du borde besöka akuten.
  • Anonym (Marielouise)
    Anonym (K) skrev 2019-04-21 00:59:28 följande:
    Om jag vore du så skulle jag undvika mat och dryck annat än vatten och vätskeersättning det närmsta dygnet. Men ring 1177 imorgon på morgonen så får de vägleda dig! Du ska aldrig lita på andra än vårdpersonal om din hälsa! :) Och får du plötsligt väldigt väldigt ont så tycker jag att du borde besöka akuten.
    Tack för dina råd. Det känns lite bättre idag men jag har inte vågat äta så mycket och jag får fortfarande kramper ibland och har lite dov smärta i magen men behöver inte springa på toan längre så det är ju ett litet framsteg. Förhoppningsvis är jag helt frisk imorgon.


  • Anonym (.....)

    Varför proppa i sig tomma kalorier före middagen?

Svar på tråden Kramp i magen efter måltid