• Tue 23 Apr 2019 14:57
    929 visningar
    16 svar
    16
    929

    Kliniker som går efter foto?

    CrookedTail skrev 2019-04-21 08:00:21 följande:

    Jag ber om ursäkt i fall frågan kommit upp tidigare, jag hittade inte här i forumet när jag sökte.

    Jag undrar vilka kliniker i Europa som väljer donator genom att jämföra med foton på mottagaren i olika åldrar (utöver de vanliga kriterierna som hårfärg, ögonfärg, längd, etc.)


    Menar du klinikerna som begär in foton av dig och din man och sen matchar er mot donatorer (ni får dock ej se foton på donatorerna)?

    Eller kliniker där du som mottagare får se foton på donatorerna som baby/barn?
  • Wed 24 Apr 2019 07:58
    #8
    CrookedTail skrev 2019-04-23 21:18:04 följande:

    Jag menar att jag som mottagare skickar foton på mig själv i olika åldrar till kliniken och att kliniken matchar mitt utseende med donatorns utseende. Jag behöver inte själv se foton, jag vill bara veta vilka kliniker som matchar donator och mottagare även via foton. Vill ju helst ha en donator som är så lik mig som möjligt, inte bara samma hårfärg, ögonfärg, vikt, etc. :)


    Jag tror det finns många kliniker därute som begär in foton av mottagarna och att kliniken matchar mot donatorer. Jag vet att Avaclinic i Riga gör det.
  • Mon 29 Apr 2019 09:28
    #12
    CrookedTail skrev 2019-04-29 09:12:49 följande:

    Åh, vad bra att höra, för det är den kliniken, eller Olga i St Petersburg som vi står och väljer mellan just nu :)

    Har du erfarenhet av Ava Riga? Får man veta vilka likheter (i utseendet) som man har med donatorn?


    Ja, vi gör dubbeldonation på Avaclinic i Riga. Både spermadonation och äggdonation. Vi scannade in bilder på oss i 20-års åldern och tog infektionsprover och blodgrupp och rhesusfaktor etc och fick förslag på 2 kvinnliga och 4 manliga donatorer att välja på. Man får listor med donatorernas egenskaper beskrivna. Längd, vikt, ögonfärg, hårfärg, intressen, utbildningsbakgrund etc. Dessa donatorer har samma blodgrupp som ni har. Dvs om du tex har blodgrupp A+ så får du bara förslag på donatorer som har samma blodgrupp som dig. De kvinnliga donatorerna brukar ha minst 1 eget barn men man får inte veta exakt hur många. Äggdonation där går på ca 65.000kr. Sen tillkommer avgifter om du vill odla från dag 3 till dag 5 (rekommenderas) och även en frysningsavgift per år för kvarvarande embryon man inte satt in inom 12 månader. Du hittar deras svenska prislista på deras hemsida.
  • Mon 29 Apr 2019 11:49
    #14
    CrookedTail skrev 2019-04-29 10:00:10 följande:

    Tack för info! Men ni fick inte veta mer detaljerad info om vilka likheter donatorn hade med dig, vilka kriterier de gått på via fotona? Om de gått på ansiktsdragen, eller hårkvalitét eller liknande?


    Vi frågade inte efter den informationen. Men om du frågar kliniken så får du nog svar på såna frågor.
Svar på tråden Kliniker som går efter foto?