Anonym (Titti) skrev 2019-04-26 06:19:07 följande:
Haha, ja, det kanske är svenskt, det brukar falla på styvmammans lott att flytta så att pappan och hans barn kan husera ostört, i alla fall brukar det vara så det låter på fl när en styvmamma ska få goda råd. Men allvarligt talat så kanske pappan vägrar se sammanhanget för hur alla i familjen drabbas, men helt klart är det ju bättre om han flyttar varannan vecka om han har möjlighet. Men först borde han förmå mamman att ta dottern på heltid. Att han borde betyder ju dock tyvärr inte att han kommer att göra så och då är styvmamman helt maktlös. Så då är egen flytt med små barn kanske ändå den enda utvägen hur skevt det än är.
Kanske är hennes fel att dottern börjat knarka också enligt vissa? : D
Klart man ska göra allt för sina barn men att TS och hennes små barn skulle dra tycker jag är långsökt. Egentligen tycker jag inte heller att mannen skulle flytta på sig, jag kan tycka att det är lite fånigt att haka upp sig på varannan veckas tänket när dottern uppenbarligen inte mår bra. Det minst uppslitande hade varit att dottern bodde hos mamman just för tillfället och pappan och mamman samarbetar därifrån, de små barnen behöver faktiskt också sin far. Det här kan liksom bli bättre efter en månad så finns ingen orsak till att bli hysterisk och tjattra om att hitta nya boenden till alla.