• Sun 21 Apr 2019 21:50
    339 visningar
    5 svar
    5
    339

    Färre män kallar sig feminist

    "Ungefär var fjärde man mellan 30 och 64 år anser sig vara feminist, Det är klart lägre jämfört med 2014 då andelen låg kring 45 procent, visar en undersökning som Svenska Dagbladet beställt från Sifo."


    Vad kan det bero på?


     

  • Svar på tråden Färre män kallar sig feminist
  • Mon 22 Apr 2019 08:40
    #1

    För att de fattade till slut att de inte hjälper dem att ligga.

  • Mon 22 Apr 2019 09:15
    #2

    Därför att feminismen har förändrats.

    Idag handlar den inte bara om jämställdhet. Feminism handlar även om manshat, förföljelse, offermentalitet, inkvoteringar osv. Det är en politisk vänsterrörelse som bygger på ilska och hat. En rörelse av kvinnor för kvinnor.

    Och ska du kalla dig feminist får du ju hela paketet, och det tror jag färre och färre män köper. Varför ska jag som man stödja en rörelse vars hela grund vilar på att jag inte är välkommen? Jämställdhet ja, feminism nej.

  • Mon 22 Apr 2019 09:24
    #3

    För att feminism idag inte handlar om jämställdhet.
    Idag handlar det om att få fördelar på bekostnad av andra grupper i samhället.

  • Mon 22 Apr 2019 09:37
    #4

    Jag har förvisso aldrig kallat mig själv för feminist men jag har tidigare har sett feminism som något värdigt och något att vara stolt över. Idag är det mer fokus på hat och förtryck än jämställdhet. Det anses i många fall vara en lösning att männen ska underkasta sig kvinnorna som någon sorts rättvis kompensation för det förtryck som gårdagens kvinnor fått utstå och de grupper som fortfarande har skev genuskultur. Jag är inte mindre för jämnställdhet nu än förr men jag kan inte säga att vara feminist idag ger någon form utav pluspoäng på karmakontot. Det är iallafall vad jag anser.

  • Mon 22 Apr 2019 19:45
    #5

    feminism är anti-vita män, varför ska jag kalla mig feminist då? jag är vit man. tycker inte om folk som ogillar mig pga min hudfärg.

Svar på tråden Färre män kallar sig feminist