• Sun 21 Apr 2019 22:57
    1780 visningar
    8 svar
    8
    1780

    Hjälp mig! Är gravid och vet inte vad jag ska göra..

    Jag är snart 19 år gammal och tog igår ett graviditetstest och då visade det sig att jag är gravid. Pappan är mitt ex. Vi har gjort slut men vi är mycket bra vänner och umgås ibland och då har det vid vissa tillfällen lett till sex. Vi är båda så unga, jag är snart 19 och han är 22. Jag pluggar fortfarande på gymnasiet och har sen tänkt börja universitetet nästa år och han pluggar fortfarande på universitetet. Jag bor fortfarande hemma. Jag vet att jag vill ha barn, men i framtiden. Känns inte bra att ha barn ihop med sitt ex, jag vill ju ha en fulländad familj. Åtminstone från start bör det ju vara så. Dessutom är jag ju inte färdigutbildad, har inte egen bostad eller nånting sånt. Dumma som vi var så körde vi på avbrutet samlag..

    Jag vet inte vad jag ska göra nu. Har inte berättat för mitt ex ännu. Känner mig helt förvirrad. Är fullt medveten om att jag nog inte bör behålla barnet då förutsättningarna inte är rätt nu, men även tanken på en abort känns lite jobbig då jag har läst så mycket om att en abort kan vara väldigt psykiskt jobbig och jag är en väldigt känslig person så det känns för jävligt att utsätta sig för det. 
    Min familj är emot abort, så känner även en rädsla inför att berätta för dem, om jag nu inte skulle hålla aborten hemlig.. 

    Hur bör jag tänka nu? Någon som kan bolla lite tankar med mig? Komma med lite råd eller dela med sig av egna erfarenheter? Varmt tack! 

  • Svar på tråden Hjälp mig! Är gravid och vet inte vad jag ska göra..
  • Sun 21 Apr 2019 22:59
    #1
    -1

    Jag har en tjejkompis som var i samma situation som du. Hon gjorde abort och det har hon ångrat och mått dåligt av hela sitt liv. Jag skulle råda dig att behålla barnet.

  • Anonym (Tess)
    Sun 21 Apr 2019 23:08
    #2