• MistyM

    Vattenavgång utan värkar och igångsättning - hur gick andra förlossningen?

    Hej, första förlossningen blev jag igångsatt då värkarna inte kom igång efter vattenavgång (eller upphörde helt efter ett dygn). Det var inte en för tidig vattenavgång.

    Förlossningen tog ca 50h från och med igångsättning och var ganska mardrömslik med värksvaghet, sugklocka m.m. Alla metoderna för igångsättning användes. 

    Är nu gravid med 2:a barnet.

    Är det någon som behövt bli igångsatt då värkarna inte kom igång själv efter vattnet gick? Hur gick förlossningarna efter det?

  • Svar på tråden Vattenavgång utan värkar och igångsättning - hur gick andra förlossningen?
  • Omstart2019

    Under min första förlossning hade jag ungefär som du, slutade med akut kejsarsnitt. Andra förlossningen blev tyvärr nästan identisk, förutom att de beslutade om kejsarsnittet tidigare. Var aldrig öppen mer än 4 cm under någon av förlossningarna. Men det kan ju ha varit så att jag hade med mig de jobbiga minnena från första förlossningen, och därför ?låste? mig under andra.

    Det här hjälper väl inte dig kanske, men det kan ju ändå vara bra att ha i åtanke att man kan sköljas över av känslorna från första förlossningen, och fundera på hur man kan hantera det i så fall. Kanske aurora-samtal?


    2007, 2010, och BF 190610
Svar på tråden Vattenavgång utan värkar och igångsättning - hur gick andra förlossningen?