• Tue 23 Apr 2019 14:30
    254 visningar
    2 svar
    2
    254

    Planerar tredje barnet vid 39 år!!

    Äntligen har jag fått med mig min man på tåget med ett tredje barn????

    Fyller 39 år i vinter och är lite orolig för att det är försent!

    Så skriv tips på hur jag kan boosta kroppen på bästa sätt osv & gärna hur lång tid det tog för er runt min ålder.

    Gubben har inte någon superdrift så antar att sexet blir när ägglossningstestet visar positivt!

    Väldigt stressande känner jag men ska försöka slappna av????

  • Svar på tråden Planerar tredje barnet vid 39 år!!
  • Tue 23 Apr 2019 14:53
    #1

    För sent är det definitivt inte så länge du fortfarande har mens. Äggen kan ju vara lite klena, och mannens spermier kanske behöver liten frigolitbräda för att simma ordentligt .  Så länge du kan få barn är det ju inte för sent, om du är frisk vill säga. Har du en kronisk sjukdom som blir värre och värre som gör att du inte orkar med barn rent praktiskt.

    Dock - det finns ju risker med medfödda skador på barnet ju äldre mamman blir. Downs syndrom är bara en. Men det finns ju tester för sånt. Och är ni beredda att ta hand om ett barn med ett ev begåvningshandikapp?


    Pink Lady skrev 2019-04-23 14:30:37 följande:
    Äntligen har jag fått med mig min man på tåget med ett tredje barn????
    Fyller 39 år i vinter och är lite orolig för att det är försent!
    Så skriv tips på hur jag kan boosta kroppen på bästa sätt osv & gärna hur lång tid det tog för er runt min ålder.
    Gubben har inte någon superdrift så antar att sexet blir när ägglossningstestet visar positivt!
    Väldigt stressande känner jag men ska försöka slappna av????

    Det fetade: det där är ju högst individuellt. För min bekant, 41 år, funkade det månaden efter hon slutade med p-piller. Födde friskt barn vid 42 års ålder.
  • Tue 23 Apr 2019 15:38
    #2

    För min ena väninna tog det 8 månader vid 39 år och för den andra 4 mån.

Svar på tråden Planerar tredje barnet vid 39 år!!