Inlägg från: Johanna1986 |Visa alla inlägg
  • Johanna1986

Rädsla att föda stort barn

Har du inte blivit kallad till ännu ett tul? Jag hade börjat där. Krävt ett tul till å sett vad de visar. E du första gångs föderska?

Min tre va plus 28% i v.34. Fick smått panik, de sa då att vi skulle göra ett nytt tul längre fram då hon låg över 15%. V.28+4 va hon plus 15% så blev skickad till special för då blev de oroliga att hon har sjunkit så mycket. Fick hinnsvepning från v38+4 å va då öppen 4 cm redan (inget ovanligt för en omföderska)

Lillan tittade ut dagen innan bf så de hade ingen effekt. Han få 3 stycken. Hade hon ibte konmit innan bf hade jag fått en igångsättning på bf va planen.

Hoppas de löser sig för dig!

• Johanna1986

Hon vägde 4100g när hon kom. Så hon va ibte överdrivet stor ändå:)

Matildalinea skrev 2019-04-24 10:16:44 följande:

Hej ! Jag ör förstföderska.. jag har nu lyckats efter lite om och men få ett till tul, fanns inga tider så jag skall åka till akuten och sätta mig å vänta tills dom får tid. Inte superkul men är ändå glad att jag får göra ett till.. hur stor va hon nör hon valde att kika ut ? :)

• Johanna1986

Jag kan säga att jag kände när jag sprack! Jag skrek rakt ut å frågade om de klippte mig. Men de va de inte. Nu e de troligen så att jag fick en del förlossningsskadir som de inte skrev om. Ska till speciallist för att kolla hur de ligger till. Dock kom dessa skadorna av mitt minsta barn. Så att de behöver ibte alltid bli mer skador för att barnet e stort. Ett litet barn hjälper till sämre plus att jag har haft störtförlossningar med alla.

Vill inte skrämma dig ts men att säga att man inte känner de kan man inte göra för vissa gör de. De e dock ovanligt.

nernu skrev 2019-04-24 12:04:33 följande:

Lyssna på podcasten vattnet går avsnitt 37. En kvinna som var livrädd innan och som sprack mycket. Men det är verkligen en positiv berättelse. Det är inte farligt att spricka. Det är inget man känner och sjukvården är faktiskt väldigt bra trots allt som står i tidningarna.

Svar på tråden Rädsla att föda stort barn