• Anonym (?)

    30 år. Ungt/gammalt?

    Vad tycker ni om en person är 30 år, är det ungt eller gammalt eller medelålder?

  • Svar på tråden 30 år. Ungt/gammalt?
  • Madde 35

    30 år är definitivt varken gammalt eller medelsålders så för mig som är i femtioårsåldern är man givetvis ung vid 30. För min dotter som är 19 hade en 30 årig kille/man känts gammal. Allt är relativt :)

    Jag räknas väl som medelsålders även om jag långt ifrån känner mig som det. Tror vi är yngre längre upp i ålder nu förtiden. Min mormor tex gick verkligen inte i slitna jeans och en top i min ålder :).

  • Anonym (?)
    Madde 35 skrev 2019-04-25 07:13:58 följande:

    30 år är definitivt varken gammalt eller medelsålders så för mig som är i femtioårsåldern är man givetvis ung vid 30. För min dotter som är 19 hade en 30 årig kille/man känts gammal. Allt är relativt :)

    Jag räknas väl som medelsålders även om jag långt ifrån känner mig som det. Tror vi är yngre längre upp i ålder nu förtiden. Min mormor tex gick verkligen inte i slitna jeans och en top i min ålder :).


    ok. Har du sett folk i 50 års ålder göra det?
  • Anonym (Ung)
    Anonym (?) skrev 2019-04-25 06:59:59 följande:

    Vad tycker ni om en person är 30 år, är det ungt eller gammalt eller medelålder?


    När jag var 18 år var 30-åringar gamla. Idag är det unga.


  • Anonym (Ung!)

    Som 30-åring är man definitivt fortfarande ung!

  • Madde 35
    Anonym (?) skrev 2019-04-25 09:16:57 följande:

    ok. Har du sett folk i 50 års ålder göra det?


    Gå i slitna jeans? Eh ja typ alla mina vänner i samma ålder går i jeans o t shirt/toppar. Såå jäkla gammal är man inte då men det är klart, när jag var i 20 års åldern tyckte jag de runt 40-50 var supergamla.

    Dottern lånar ofta mina jeans tex. Jag köper märken som replay, Tommy hilfiger mm så inga plisserade kjolar här i te :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Ung) skrev 2019-04-25 09:18:50 följande:

    När jag var 18 år var 30-åringar gamla. Idag är det unga.


    Hur gammal är du nu?
  • Anonym (Ung)
    Anonym (?) skrev 2019-04-25 09:35:23 följande:
    Hur gammal är du nu?
    Jag är kring 50 år ung.


Svar på tråden 30 år. Ungt/gammalt?