• Anonym (Let's get thin)
    Thu 25 Apr 2019 17:40
    3598 visningar
    142 svar
    142
    3598

    Gå ner i vikt med mig

    Efter ett uppehåll i viktnedgången ska jag åter dra igång och vill någon göra mig sällskap och peppa varandra hade det varit roligt! Har än så länge 20 kg och har 42,3 kg kvar.

    Vad kör ni för diet och träning?

  • Svar på tråden Gå ner i vikt med mig
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 18:34
    Anonym (Xx) skrev 2019-05-15 20:17:33 följande:

    Här går det inte så bra . Jag mår psykiskt dåligt i senaste tiden och undrar om det är rätt tillfälle att plåga kroppen men för lite kalorier och bli ännu mer nedstämd och orkeslös än vad jag är redan..

    försöker äta mer grönsaker än annat men men...

    sambon fixade kladdkaka igårkväll och det kunde jag inte stå emot ... värst är det ju på kvällen när man är så trött och så då är jag väldig svag för att tacka nej


    Du fixar detta! Svält inte och testa dig fram. Sen kan jag tycka att det är lite oskyst att fixa kladdkaka om man vet att partnern försöker äta bättre.
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 18:37
    Anonym (qwerty) skrev 2019-05-16 09:16:18 följande:

    Men om du sätter igång nu kommer du kanske att må bättre? Och om du går ner lite i vikt och mår bättre så blir du gladare. Jag mår inte psykiskt dåligt, men hittar många gånger hundra andra saker att skylla på. Men det är ju det. Det är skönt att ha något att skylla på...

    Kan peppa med att jag kör 5:2 nu och det verkar funka bra! -0,8 idag. Det som är bra med det är att jag anstränger mig och räknar kalorier och håller igen 2 dagar i veckan. Övriga dagar äter jag som vanligt, med en liten skål chips och min folköl på fredagarna till exempel. Försöker så klart tänka till lite övriga dagar också, men fastedagarna räknar jag slaviskt. Då kan jag också planera in vilka dagar jag ska fasta, och välja dagar som är lättare. (Vanliga dagar hemma och undvika om det händer något med jobbet eller liknande.)


    Gött att det går bra för dig och att du har något som funkar
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 18:37
    Pedalen skrev 2019-05-16 18:20:58 följande:

    Nämen lite magsjuka i familjen kanske kan göra några gram på vågen...


    Usch stackare.
  • Thu 16 May 2019 22:47
    Anonym (Xx) skrev 2019-05-15 20:17:33 följande:

    Här går det inte så bra . Jag mår psykiskt dåligt i senaste tiden och undrar om det är rätt tillfälle att plåga kroppen men för lite kalorier och bli ännu mer nedstämd och orkeslös än vad jag är redan..

    försöker äta mer grönsaker än annat men men...

    sambon fixade kladdkaka igårkväll och det kunde jag inte stå emot ... värst är det ju på kvällen när man är så trött och så då är jag väldig svag för att tacka nej


    Jag tänker såhär. Om du mår dåligt så ska du inte stressa kroppen. Däremot är det viktigt att ha en bra bas. Tänk grundläggande behov. Sömn. Näringsrik mat. Dagsljus. Daglig rörelse i nån form. När man forskat på lätta till medelsvåra depressioner har man sett att ex en halvtimmes promenad om dagen har samma effekt som läkemedel.

    Om du kan få till en stabil grund så kommer mycket av sig själv. Då är det också lättare att börja med små förändringar när måendet stabiliseras. Sen vet ju inte jag varför du mår dåligt, men oavsett anledning så är ovanstående saker en bra utgångspunkt för att orka ta hand om det som orsakar det dåliga måendet.

    Kram och ta hand om dig!
  • Anonym (Xx)
    Fri 17 May 2019 00:49
    Pedalen skrev 2019-05-16 22:47:38 följande:

    Jag tänker såhär. Om du mår dåligt så ska du inte stressa kroppen. Däremot är det viktigt att ha en bra bas. Tänk grundläggande behov. Sömn. Näringsrik mat. Dagsljus. Daglig rörelse i nån form. När man forskat på lätta till medelsvåra depressioner har man sett att ex en halvtimmes promenad om dagen har samma effekt som läkemedel.

    Om du kan få till en stabil grund så kommer mycket av sig själv. Då är det också lättare att börja med små förändringar när måendet stabiliseras. Sen vet ju inte jag varför du mår dåligt, men oavsett anledning så är ovanstående saker en bra utgångspunkt för att orka ta hand om det som orsakar det dåliga måendet.

    Kram och ta hand om dig!


    Tack ! Det värmer

    Jag tänker ofta på det att börja träna vore bra ... men orken finns inte ..

    jag tar en del promenader ; märkte att om jag går ut när de negativa tankarna kommer och är utomhus en stund så blir det lite bättre, så kan jag håla huvudet precis över vattenytan ... jag måste gå ut nästan varje timme, för gör jag inte det då snart blir jag gråtfärdig, stänger in mig i sovrummet och orkar inget mer.. men nu blev det lite OFF.

    Jag är tveksam om jag har råd med att ta in minus kalorier just nu , men försöker i alla fall stå emot sötsuget så gott det går och ta en äpple istället för chips/choklad ...

    Sedan någon skrev att det var inte snäll av sambon att fixa kladdkaka... men jag tycker visst får han göra vad han vill i sitt hem, det är mitt fel / min svaghet att jag kunde inte stå emot..
  • Anonym (Xx)
    Fri 17 May 2019 00:49
    Pedalen skrev 2019-05-16 22:47:38 följande:

    Jag tänker såhär. Om du mår dåligt så ska du inte stressa kroppen. Däremot är det viktigt att ha en bra bas. Tänk grundläggande behov. Sömn. Näringsrik mat. Dagsljus. Daglig rörelse i nån form. När man forskat på lätta till medelsvåra depressioner har man sett att ex en halvtimmes promenad om dagen har samma effekt som läkemedel.

    Om du kan få till en stabil grund så kommer mycket av sig själv. Då är det också lättare att börja med små förändringar när måendet stabiliseras. Sen vet ju inte jag varför du mår dåligt, men oavsett anledning så är ovanstående saker en bra utgångspunkt för att orka ta hand om det som orsakar det dåliga måendet.

    Kram och ta hand om dig!


    Tack ! Det värmer

    Jag tänker ofta på det att börja träna vore bra ... men orken finns inte ..

    jag tar en del promenader ; märkte att om jag går ut när de negativa tankarna kommer och är utomhus en stund så blir det lite bättre, så kan jag håla huvudet precis över vattenytan ... jag måste gå ut nästan varje timme, för gör jag inte det då snart blir jag gråtfärdig, stänger in mig i sovrummet och orkar inget mer.. men nu blev det lite OFF.

    Jag är tveksam om jag har råd med att ta in minus kalorier just nu , men försöker i alla fall stå emot sötsuget så gott det går och ta en äpple istället för chips/choklad ...

    Sedan någon skrev att det var inte snäll av sambon att fixa kladdkaka... men jag tycker visst får han göra vad han vill i sitt hem, det är mitt fel / min svaghet att jag kunde inte stå emot..
  • Fri 17 May 2019 10:40
    Anonym (Xx) skrev 2019-05-17 00:49:33 följande:

    Tack ! Det värmer

    Jag tänker ofta på det att börja träna vore bra ... men orken finns inte ..

    jag tar en del promenader ; märkte att om jag går ut när de negativa tankarna kommer och är utomhus en stund så blir det lite bättre, så kan jag håla huvudet precis över vattenytan ... jag måste gå ut nästan varje timme, för gör jag inte det då snart blir jag gråtfärdig, stänger in mig i sovrummet och orkar inget mer.. men nu blev det lite OFF.

    Jag är tveksam om jag har råd med att ta in minus kalorier just nu , men försöker i alla fall stå emot sötsuget så gott det går och ta en äpple istället för chips/choklad ...

    Sedan någon skrev att det var inte snäll av sambon att fixa kladdkaka... men jag tycker visst får han göra vad han vill i sitt hem, det är mitt fel / min svaghet att jag kunde inte stå emot..


    Promenader är en bra avledning vid negativa tankar och ångest. Forskning visar att en av de bästa metoderna för att reducera stress är konditionsträning, så att promenera och under promenaden öka tempot i intervaller så man får upp pulsen räcker långt! Sen vill jag slå ett slag för avslappningsövningar, finns massor om man söker på youtube ex, där man får muntlig guidning. Bra att träna på dem när man mår hyfsat så är det lättare att använda dem när man mår sämre sen.

    Även sånt som att pussla, måla i målarböcker, sticka, virka eller på annat sätt sysselsätta händerna är bra. Ett bad eller en varm dusch också.

    Visst är det så att man själv ansvarar för vad man äter. Men när man mår sämre och inte riktigt orkar är det ovärderligt med stöttning.
  • Anonym (A)
    Sat 18 May 2019 14:39

    Vad duktiga alla är

  • Anonym (A)
    Sat 18 May 2019 14:39

    Vad duktiga alla är

  • Anonym (A)
    Sat 18 May 2019 14:40

    Vad duktiga alla är

Svar på tråden Gå ner i vikt med mig