• Fri 26 Apr 2019 21:22
    3212 visningar
    16 svar
    16
    3212

    Tråkigt jobb men bra lön (42000k före skatt) - vad göra?

    Hej! För inte så längesedan bytte jag jobb (jobbar som redovisningsekonom) men nu efter ca 4 månader så känner jag inte att jag gillar arbetsuppgifterna överhuvudtaget.. Under intervjun snackades det om massa annat men rollen är inte alls såsom de förklarade det. Är oerhört uttråkad! dock är arbetsbördan låg och ingen stress.. Jobbar ca 8.30-9 med 1 tim lunch och går hem ca 16.30-17 varje dag.. Lönen är 42 före skatt.. Vilket är bra med tanke på att jobbet är ganska 'chill'... Funderar lite på vad jag ska göra? Vara kvar eller söka nytt? Alt plugga ngt annat? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Tråkigt jobb men bra lön (42000k före skatt) - vad göra?
  • Fri 26 Apr 2019 21:39
    #2

    Har nämnt till chefen att tjänsten inte är så de förklarade det under intervjun och att jag i princip är överkvalificerad.. Han nämnde att en kollega ska ta tag i en del tråkiga grejer jag sitter med och då kan jag lära mig annat.. MEN denna kollega verkar inte vilja det och undviker att prata om dessa uppgifter.. Hon låtsats som att det inte existerar. Chefen är dessutom konflikträdd och verkar inte vilja säga åt kollegan att göra en del av allt boring shit jag sitter med..... Men jag ska nämna det du skrev!

  • Fri 23 Apr 2021 19:37
    #6
    +2