Inlägg från: davvzor86 |Visa alla inlägg
  • davvzor86

    Singel, lat och bekväm

    Känner igen mig i det du säger i viss mån, har sett en ökad lathet hos mig med. Tidigare sparade jag nummer eller mail från tjejer från kors och tvärs både i sverige och från resor utomlands där vi höll kontakt. Man var verkligen beredd att resa och anstränga sig för att ses. Detta en mer naturlig approach, idag ser det inte helt likadant ut. Med ökad digitalisering så tror jag att dessa appar gör vissa av oss till zombies där vi liknar att träffa en tjej med att beställa hem en pizza, gärna snabbt, smidigt och ända fram till dörren medans man bara ligger på sofflocket.
  • davvzor86

    Tror digitala verktyg är oerhört kraftfulla om man har rätt inställning. Bor i en 2mil+ stad och kan personligen se nedsidor i det överväldigande utbudet som finns, det tenderar att skapa en flyktighet där allt känns utbytbart. Går personligen mycket på personkemi och har svårt att sålla i utbudet baserat på detta då verkligheten skiljer sig en del från det man ser online. Däremot om man är bra på att göra sitt urval baserat på det man ser och lätt kan bestämma så finns det nog bara fördelar.

Svar på tråden Singel, lat och bekväm