• Sun 28 Apr 2019 13:06
    369 visningar
    5 svar
    +1
    5
    369

    plötsligt lite värk i foten varför?

    hej igår när jag sätt och kålla på netflix märkte jag plötsligt att min fot började värka lite jag brydde mig inte så mycket får att det är lite värk och det gör knappt ont men nu idag har jag fortfarande värk i min vänstra fot värket ligger långt fram i den vänstra sidan av den vänstra foten jag har inte bestämt mig att besöka vårdcentralen än för att det är bara lite verk men jag vill veta varför om det fortsätter kommer jag nog besöka VC och jag är 12 år så är det har vanligt?. kommer det att gå bort?. 


    uppskattar alla svar!!

  • Svar på tråden plötsligt lite värk i foten varför?
  • Sun 28 Apr 2019 13:36
    #1

    Ja det är nog ingenting farligt :) du kanske har tappat någonting på foten eller stukat den, eller bara legat med den på ett konstigt sätt. Det borde gå över rätt fort, men om du har väldigt ont och får svår att gå borde du gå till vårdcentralen så kan dom linda den åt dig med bandage

  • Sun 28 Apr 2019 19:18
    #2

    ja det tror jag nog också men det har blivit värre nu när jag går och det är också ett märke där det gör önt

    vad tror du det kan va? kanske faktiskt går till VC



    bild pä märket

  • Fillib­om
    Sun 28 Apr 2019 19:23
    #3

    Du kanske har fått en liten trästicka i foten (märket). Sådana kan vara nästan osynliga och man kan få in dem om man ex stiger på en lite skrovlig tröskel, stock eller så. De är helt ofarliga och oftast brukar de "krypa ut själva". De sitter bara precis under huden och går inte vidare in i kroppen. Är det jobbigt när du går eller står så gå till vårdcentralen så kan distriktssköterskan där plocka ut den.

  • Sun 28 Apr 2019 19:33
    #4

    ahh ok tack för svaret!! men jag har en fråga till är det orsaken till värket där?

  • Fillib­om
    Sun 28 Apr 2019 19:50
    #5
    eishi1000 skrev 2019-04-28 19:33:56 följande:

    ahh ok tack för svaret!! men jag har en fråga till är det orsaken till värket där?


    Jag skulle tro det. Men du, går du i skolan? Gå till skolsköterskan då imorgon så kollar hon på det.
Svar på tråden plötsligt lite värk i foten varför?