• Mon 29 Apr 2019 23:06
    265 visningar
    1 svar
    1
    265

    Magsjuk, gravid eller ångest?

    Hej alla fina där ute, jag behöver hjälp, tips, råd..

    Jag missade för snart två veckor sen ett ppiller, och hade sex med min kille samma dag och dagarna både innan och efter. Jag tog ett gravtest idag som visade negativt, men vet inte hur mkt jag kan lita på det? Vi gjorde en abort för ca 2 månader sen, och jag har liknande symptom som då, men kan inte säga att det är exakt samma. Idag fick jag dock åka hem från jobbat pga att jag hade spytt. Det jobbiga här nu är att min kille åkte hem till Göteborg idag, och hade spytt när han kom hem, men vi fattar inte om det är så att vi har blivit magsjuka, om jag är gravid och han sjuk, eller om vårat långdistansförhållande stressar oss såpass mkt när vi måste skiljas åt att vi får dessa symptom.. Låter så sjukt töntigt men jag känner mig inte magsjuk då jag kan äta och dricka normalt.

    Jag tror att jag kan ha gjort testet för tidigt och litar inte på att det visar rätt, när kan jag vara säker på resultatet då jag samtidigt äter ppiller? Är det normalt att kräkas av att man saknar varandra? Så konstiga funderingar på en gång så jag blir alldeles snurrig.

  • Svar på tråden Magsjuk, gravid eller ångest?
  • Wed 1 May 2019 19:46
    #1

    Alldeles för tidigt för graviditetssymptom. Stress/oro kan dock ge dålig mage.

    Men jag råder dig att Behandla som magsjuka, för andras skull. Vissa blir dödssjuka av magsjuka och det är direkt livsfarligt. Håll dig borta från folk. Minst 72 timmar från sista symptom.

Svar på tråden Magsjuk, gravid eller ångest?