• Tecum

VAR får jag tag på en fräsch kille för sex?

Jobbet är ingen bra palts för tillfälliga sexkontakter eller kk-förhållande. Det bli lätt strul och konflikter som påverkar stämningen där. Men nätet borde väl funka för dig också, det finns en mängd kontaktforum?

Om din man vägrar dig sex får han skylla sig själv. Dessutom har du varit öppen mot honom om vad du ska göra.

• Tecum
    EnAnonumius skrev 2019-05-03 00:10:27 följande:
    Jag håller med dig, TS får skylla sig själv som har gift sig med en man med lägre sexlust än henne, hon visste ju om hans lägre sexlust från början.
    Så att hon inte får mycket till sex i förhållandet är ju hennes egna fel, hon kunde valt en annan man.

Ja som jag sagt många gånger, låg sexlust redan i början av en relation är ett varningstecken som man inte ska ignorera. Men kärleken är som bekant blind.
    Samtidigt, två fel gör inte ett rätt och bägge har ett ansvar för den andres mående i en relation. Jag tycker mig förstå på TS att hennes man skulle acceptera att hon har andra bara han slipper veta något. Men det kan förstås vara önsketänkande från hennes sida.
  • Tecum
    Anonym (Linaa) skrev 2019-05-03 11:17:45 följande:
    observera att han tappade lusten typ när vi flyttade ihop. Då började han troligtvis börja ta mig för given. Innan dess ville han ligga jämt vi sågs, och det var ofta. ca Efter vi flyttade ihop: inga kramar, inga kyssar, i stort sett inga ligg. Och igen: jag har varit tydlig med att jag så snart som möjligt kommer att vara med nån annan för jag behöver sex, det är så naturligt för mig, som att äta, borsta tänderna eller dricka kaffe.
    Okej, men du skrev såhär tidigare i tråden: " Han har egentligen aldrig haft nån stor sexlust, men jag har funnit mig i att jag alltid fått ta initiativ..." 
  • Tecum
    EnAnonumius skrev 2019-05-03 10:12:06 följande:
    Du har bara två inlägg i tråden (hitintills).. Inlägg #6 och #40....
    Så vad är alla dessa många gånger du surrar om här?

Jag sitter och läser ditt inlägg #6 och hittar inget som kommer i närheten av att det du säger här om låg sexlust är ett varningstecken.
    Det enda som står i inlägg #6 är tips om vad TS kan vända sig för att hitta någon att knulla med. Sedan så svamlar du något om att killen får skylla sig själv som vägra att ge henne sex.

Sedan så förmedlar du ju inte om vad det skulle vara för "varningstecken man inte skall ignorera". Varningstecken för vad?

Sedan så vill ju TS ha en förändring, man kan inte kräva att mannen skall göra förändringen och hon slippa (läs #8), "att vänta in och vara trogen"  medan  "mannen skall ändra sig" är knappast att göra en förändring. Det är bara den gamla vanliga tröttsamma (typiska Svensson) attityden- "jag vill ha förändring men någon annan får göra jobbet".

Men detta är ju inte första tråden om sexbrist! Det är en av de vanligaste ämnena på FL och det är där jag skrivit om varningstecken. I början av ett förhållande brukar de flesta par ha sex ofta, det är ett av många sätt att bonda plus att det hör till i förälskelsefasen. Och om någon av dem redan då verkar oengagerad i sexlivet är det ett starkt varningstecken vad gäller framtida sexfrekvens.  
Svar på tråden VAR får jag tag på en fräsch kille för sex?