• FrökenJ90

    Fler som planerar att försöka med syskon till sommaren?

    Hej! Har en son som är född våren 2018. Till sommaren planerar vi att börja försöka få oss ett syskon till sonen.

    Är vi fler?

    Hur tänker ni? Har ni börjar förbereda på något sätt?

    Även om man planerar första barnet får man givetvis hänga på ändå :)


    Mamma till pojke född 2018
  • Svar på tråden Fler som planerar att försöka med syskon till sommaren?
  • Min tur

    Inte gravid

    Känns bra ändå. Nu har jag ytterligare tid mig att förbereda kroppen på en ny graviditet :)

  • FrökenJ90
    Min tur skrev 2019-05-20 10:27:34 följande:

    Inte gravid

    Känns bra ändå. Nu har jag ytterligare tid mig att förbereda kroppen på en ny graviditet :)


    Okej vad synd :( men det var första försöket va? Samla ny energi och kör på nästa äl :)
  • Min tur

    Ja precis.

    Vi laddar om och ser fram emot nästa äl.

    Igår flyttade vi dottern till eget rum. Så nu blir det också enklare att hålla verkstaden igång, haha!

  • FrökenJ90
    Min tur skrev 2019-05-20 13:33:50 följande:

    Ja precis.

    Vi laddar om och ser fram emot nästa äl.

    Igår flyttade vi dottern till eget rum. Så nu blir det också enklare att hålla verkstaden igång, haha!


    Haha ja det är inte helt lätt annars ;)
  • DrömmerOmEnStorFamilj

    Vi har en bebis född aug 2018 och nuuu (helst igår) tycker jag det är dags med första syskonet :) Börjar verkstaden nästa månads ägglossning och är sååå taggad :)

    Kul att följas :)

  • t123

    Vi har också just börjat försöka och hoppas bli gravida innan sommaren är slut :) Vi har två barn redan (4 och 1,5) så det är vår tredje och sista lilla pusselbit som vi längtar efter nu. Slutade skydda oss förra månaden så det är andra "försöket" nu, med BIM inom några dagar. Vi har dock haft SÅ mycket att göra senaste månaderna så känns som om vi skulle behöva varva ner lite, så det gör inget om det dröjer någon månad till känner jag just nu. Vi får väl se om några dagar helt enkelt!

    Kul att följas åt!!

  • Anonym (Syskonverkstad)

    En till som försöker.

    Har en son på 1 år nu. Hade missfall i maj... blöder fortfarande så väntar på att den vanliga cykeln ska komma igång.

    Lycka till oss alla

  • Freya18

    Jag vill så gärna ha ett syskon till våran ettåring. Dock så vill maken vänta ett tag, men tiden finns inte riktigt på min sida (har väldigt svårt att bli gravid och behålla fostret). Men vi har pratat mycket om det där och förmodligen ska vi börja försöka i juli, augusti nån gång! :) Ser väldigt mycket fram emot det! Och hoppas på att inte behöva försöka flera år igen..

    Jag har fortfarande ont i ryggen/svanken efter förra graviditeten. Under förlossningen fick jag MEGAont! Så i juni ska jag börja med sjukgymnastik och akupunktur. Måste verkligen träna upp musklerna igen så att kroppen orkar bära en till graviditet.

    Sen har jag dragit ner på kaffet och snuset. Ska vara helt snusfri i början av juni.

    Tar också järntabletter, C-vitamin, D-vitamin (ska sluta med den nu när solen tittar fram mer) och folsyra.

    Härliga förberedelser!! :D

  • t123

    Jag plussade med digitalt igår på BIM-3! Så glad :) Så det blev med andra ord lite innan sommaren. BF i början av februari 2020!

  • FrökenJ90
    Freya18 skrev 2019-05-29 10:29:45 följande:

    Jag vill så gärna ha ett syskon till våran ettåring. Dock så vill maken vänta ett tag, men tiden finns inte riktigt på min sida (har väldigt svårt att bli gravid och behålla fostret). Men vi har pratat mycket om det där och förmodligen ska vi börja försöka i juli, augusti nån gång! :) Ser väldigt mycket fram emot det! Och hoppas på att inte behöva försöka flera år igen..

    Jag har fortfarande ont i ryggen/svanken efter förra graviditeten. Under förlossningen fick jag MEGAont! Så i juni ska jag börja med sjukgymnastik och akupunktur. Måste verkligen träna upp musklerna igen så att kroppen orkar bära en till graviditet.

    Sen har jag dragit ner på kaffet och snuset. Ska vara helt snusfri i början av juni.

    Tar också järntabletter, C-vitamin, D-vitamin (ska sluta med den nu när solen tittar fram mer) och folsyra.

    Härliga förberedelser!! :D


    Har också ont efter förra graviditeten. Men ska till sjukgymnasten om 2 veckor. Behöver också träna upp kroppen för att orka en graviditet till. Var sjukskriven ca 2,5 månad sist pga foglossning.
  • FrökenJ90
    t123 skrev 2019-05-29 10:47:30 följande:

    Jag plussade med digitalt igår på BIM-3! Så glad :) Så det blev med andra ord lite innan sommaren. BF i början av februari 2020!


    Stort grattis till plusset :D
  • Freya18
    FrökenJ90 skrev 2019-05-29 14:43:11 följande:

    Har också ont efter förra graviditeten. Men ska till sjukgymnasten om 2 veckor. Behöver också träna upp kroppen för att orka en graviditet till. Var sjukskriven ca 2,5 månad sist pga foglossning.


    Då kan vi peppa varandra! ;D

    Jag hade annars en väldigt bra första graviditet. Bara vanliga krämpor och ilningar. Men jag tror att jag kommer få riktigt ont i ryggen vid nästa graviditet, så då vill jag vara förberedd.
  • Woodgrove

    Jag hoppar in här. Har en dotter född 07 och försökt med syskon sen december 18 (men med en annan man). Blev gravid direkt men tyvärr ma i vecka 11. Så efter det har vi haft två försök som inte lyckats. Fick mens igår. Nytt försök i juni. Äter folsyra sedan ett år.

  • FrökenJ90
    Freya18 skrev 2019-05-29 16:10:52 följande:

    Då kan vi peppa varandra! ;D

    Jag hade annars en väldigt bra första graviditet. Bara vanliga krämpor och ilningar. Men jag tror att jag kommer få riktigt ont i ryggen vid nästa graviditet, så då vill jag vara förberedd.


    Ja det får vi göra. Jag bävar lite för en ny graviditet. Hur min kropp ska orka. Tänk om jag får foglossning ännu tidigare den här gången?!
  • FrökenJ90
    Woodgrove skrev 2019-05-29 18:06:11 följande:

    Jag hoppar in här. Har en dotter född 07 och försökt med syskon sen december 18 (men med en annan man). Blev gravid direkt men tyvärr ma i vecka 11. Så efter det har vi haft två försök som inte lyckats. Fick mens igår. Nytt försök i juni. Äter folsyra sedan ett år.


    Välkommen hit! :) Beklagar ditt ma :( men håller tummarna för att ni får plus snart!
  • Freya18
    Woodgrove skrev 2019-05-29 18:06:11 följande:

    Jag hoppar in här. Har en dotter född 07 och försökt med syskon sen december 18 (men med en annan man). Blev gravid direkt men tyvärr ma i vecka 11. Så efter det har vi haft två försök som inte lyckats. Fick mens igår. Nytt försök i juni. Äter folsyra sedan ett år.


    Beklagar ditt MA. Jag har själv fått det i vecka 10, så jag vet hur hemsk den tiden är. :(
  • Anonym (Blomman)

    Hej, jag hoppar gärna in här. Jag har två barn sedan tidigare och planerar syskon med en ny man. Vi kommer starta försöken nu under sommaren. Väntar bara på ett testsvar för att utesluta att jag behöver göra en konisering pga cellförändringar. 

    Det som jag har gjort hitintills som förberedelse är att jag äter multivitaminer för kvinnor med B12 och folsyra. Annars inget speciellt. Vi kommer bara köra på och se vad som händer.

    Jag hoppas att vi kommer att lyckas bli gravida inom något halvår i alla fall. Håller tummarna!

    Grattis till er som redan plussat! :)

  • emlöfr90

    Har en dotter på 3 år, har börjat försöka nu sedan någon månad tillbaks. Kör med tester men problemet är att jag dels är stressad och att när vi väl har egentid så vaknar dottern och då missar vi tillfällen ????

    Jag är rädd att det inte ska gå eller ta en evighet då det gick kanske snabbt förra gången och dessutom stressar jag upp mig och tror varje gång att det ändå lär bli något.

    Något som andra känner igen?

  • VictoriaBerggren


    Blir lite fundersam... är något av de här ägglossningstesten helt positiva? Borde de inte minska i styrka? Eller öka?
  • Lundlind

    Hej!

    Jag följs gärna med åt. Har två egna barn sedan innan, 8 och 11 år, och min sambo har två, 6 och 9 år, så nu ska vi försöka bli gravida med ett syskon. Var hos mödravården i tisdags för att försöka ta ut spiralen, men hon fick inte tag i den. Någon som varit med om det? Imorgon blir det att åka till gyn så ska de försöka. Hoppas att det går smärtfritt så att vi sedan kan börja försöka :)

Svar på tråden Fler som planerar att försöka med syskon till sommaren?