Inlägg från: Chocolate chip cookie |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Detta med skugga!?

    Alltså - kan någon person med koll reda ut detta med skugga en gång för alla? Om några veckor åker vi på solsemester till Medelhavet med vår 10-månaders tjej. Självklart kommer vi inte att låta vår tjej vistas alls i solen och inte heller i lite mer ?luftig? skugga. Vi kommer att ha en terrass med egen pool. Den del av terassen som vetter mot pooolen ligger i sol medan den del av terrassen som ligger mot ingången till rummet skyddas av solen med ett rejält betongtak - kompakt skugga. Frågan är nu - kan vår tjej vistas på den inre delen av terrassen under soltimmarna utan något speciellt solskydd? Egentligen är det ju nästan som att sitta inomhus där - dock att det är öppet ut mot poolen. Självklart har vi förberett med UV-kläder och luftiga heltäckande kläder men det kan ju bli lite varmt för henne, tänker jag. Det kommer ändå att vara 25-26 grader. Vad säger ni?

    Tacksam för input rörande denna gränsdragning. Jag är påläst om småbarn och sol i övrigt så alla självklarheter rörande detta har jag redan koll på.

  • Svar på tråden Detta med skugga!?
Svar på tråden Detta med skugga!?