• Anonym (Chock)

    Oroar mig - deras tidigare förskolelärare anklagas för sexövergrepp

    Jag går snart sönder. Genom mitt jobb upptäckte jag igår att en av förskolelärarna på med största sannolikhet vår förra förskola är anmäld för grov våldtäkt mot barn. En vän till oss har nyss fått sparken därifrån utan förklaring och det hela var mycket underligt och hemligt. 

    Jag är ensamstående med fyra barn tätt i ålder som alla gått på den förskolan för tre år sedan. De var ganska små då de slutade. Vi har fortsatt att umgås med den här personen också och han har också varit barnvakt flera gånger då jag har haft svårt att få barnvakt som ensamstående och utan föräldrar i livet. 

    Vad ska jag göra?? Jag kan inte fråga någon om det är den förskolan det handlar om, jag kan ju naturligtvis inte fråga vår vän om saken och barnen har kanske förträngt om det hände något och jag vet inte ens hur jag skulle kunna fråga dem något sådant. Det enda alternativet är att vänta på att det någon gång kanske står något om det i tidningen. Men om det drar igång en polisundersökning borde de väl kontakta de som gått där tidigare, eller ska vi bara leva i någon slags lycklig ovisshet?? Jag kan ju inte fråga polisen som har hand om det heller som står med på handlingarna jag fick handlägga, eftersom jag har tystnadsplikt. Antar att det bara är att vänta med en stor ångestklump i magen. Det känns helt grått på något sätt. Försöker tänka att det var länge sedan och att barnen verkar må bra, men kan inte sluta tänka på det här.

  • Svar på tråden Oroar mig - deras tidigare förskolelärare anklagas för sexövergrepp
  • Anonym (Chock)

    Nej, hänga ut någon tänker jag inte göra. Tills jag vet hur det ligger till är han fortfarande en vän. Men hur stå ut med att inte veta, och inte kunna prata med någon om det...?

  • Ocdkille

    Först och främst bör du inte lämna honom ensam med några barn förrän du är säker. Men sen kan det inte ha funnits bevis mot honom eftersom då hade det ju blivit mer än att han hade fått sluta. Har han blivit dömd då är det offentligt och går att ta reda på. 

  • Anonym (m)

    Någonting är det ju eftersom han måste sluta .

  • Anonym (Men)

    Men borde han inte sitta häktat ? De kan ju inte sparka någon utan utredning. Din vän kan ju

    Ha gjort ngt annat .. bett enhetschefen dra åt helvete, stulit ur kassan , kommit full till jobb och vägrat behandling etc..

Svar på tråden Oroar mig - deras tidigare förskolelärare anklagas för sexövergrepp