• Anonym (Me)
    Sat 11 May 2019 21:45
    353 visningar
    21 svar
    21
    353

    Hur ser man stilren/klassisk/fashion ut?

    Vill finna en bättre förklaring för det men menar nog klassiskt stilen, har klass och kanske glamorös.

    Jag försöker satsa på ringar i äkta silver och stilrena smycken, äkta pärlor i öronen, jacka i bra kvalitet, ha rena skor och vårda min hy, vad har ni mer för tips?

    Rent konkreta märken eller vad man kan investera i för produkter, tips mottages tacksamt.

    Funderar på att investera i stilren klocka och en plånbok i bra kvalite som man kan bära i många år. Vad mer finns?

    Onödiga anonyma kommentarer undanbedes, jag vill se mer stilren ut.

  • Svar på tråden Hur ser man stilren/klassisk/fashion ut?
  • Anonym (Linné­)
    Sat 11 May 2019 22:02
    #1

    Det viktigaste är att du inte har allting på dig samtidigt. Att se stilren ut handlar om att "less is more". Klockan och diskreta örhängen är de enda smyckena, tex. Försök att inte överhäng dig med accessoarer, smink och kläder.

  • Anonym (Alice­)
    Sun 12 May 2019 14:12
    #2
    +1

    Tro inte specifika märken har så stor betydelse. Det som är viktigt för mig är att det är bra material och att allting sitter bra. Ser något för stort eller för tajt ut ser det sällan bra ut. Samma sak om materialet känns för billigt eller bara har dålig kvalitet.

    Personligen satsar jag främst på att ha bra skor, jacka och väska. Riktigt fina ytterplagg tycker jag kan höja hela klädseln. Sånt måste ju inte vara dyrt heller, men det viktiga är att det inte "ser billigt" ut. Jag har t.ex. en väldigt fin, klassisk trenchcoat som jag hittade i en second hand-affär för under hundralappen. Den ser knappt använd ut och är väldigt stilren. Världens fynd.

    Annars håller jag med om att "less is more". Bär inte allt du äger och har samtidigt. Som Coco Chanel sa: innan man lämnar huset ska man se sig i spegeln och ta bort en accessoar.

  • Anonym (Ärtan­)
    Sun 12 May 2019 14:31
    #3

    Tror det börjar med att man sköter om sin hälsa. Inte röker, äter hälsosamt, tränar och sköter om sin hy, naglar och håret (plus tänderna). Ser man frisk och hälsosam ut så kan man nästan klä sig i trasor och fortfarande ha en air av klass.

    Satsa på kvalitet. Bra material och plagg som sitter bra. Diskret make up, få smycken och stilren klädsel.

  • Sun 12 May 2019 14:55
    #4

    Många bra råd i tråden! Håller med om att satsa på kvalitet. Everlane har många klassiska enkla kläder, skor, accessoarer i bra kvalitet och inte superdyrt och dom är ethically sourced. När det gäller smycken så tycker jag pärlor eller solitär briljanter är mest klassiskt.

    Jag satsar på enkla byxor och blusar som sitter bra och sen byter jag bara ut accessoarer för variation. När det gäller skor brukar jag ha loafers eller ballet flats, Everlane, Cole Haan och Sam Edelman är mina favoriter.

  • Sun 12 May 2019 15:01
    #5

    Inte för tight, inte för kort och inte för urringat.

  • Anonym (Linné­)
    Sun 12 May 2019 16:55
    #6

    Tror du kan titta lite på kronprinsessan Victoria och hur hon klär sig både privat och till representation. Där får du många bra tips på vad stilren kan betyda. Tex enkel slät klänning i en diskret färg, ballerinaskor, klocka, slätkammat hår och inga andra smycken.

  • Anonym (Me) Trådstartaren
    Sun 12 May 2019 19:13
    #7

    Vilka bra svar! Tack! Mer tips gärna

  • Anonym (OOOoO­)
    Sun 12 May 2019 19:18
    #8

    Håret är ju extremt viktigt. Det ska vara välklippt och välvårdat.
    Kroppen är också viktig, smal/vältränad eller smickrande kurvig. Bra hållning. 

  • Anonym (OOOoO­)
    Sun 12 May 2019 19:18
    #9

    Håret är ju extremt viktigt. Det ska vara välklippt och välvårdat.
    Kroppen är också viktig, smal/vältränad eller smickrande kurvig. Bra hållning. 

  • Sun 12 May 2019 19:43
    #10
    Anonym (Linné) skrev 2019-05-12 16:55:14 följande:

    Tror du kan titta lite på kronprinsessan Victoria och hur hon klär sig både privat och till representation. Där får du många bra tips på vad stilren kan betyda. Tex enkel slät klänning i en diskret färg, ballerinaskor, klocka, slätkammat hår och inga andra smycken.


    Ja och du kan även kika på kronprinsessan Mary i Danmark. Hon sätter aldrig en fot fel modemässigt.
Svar på tråden Hur ser man stilren/klassisk/fashion ut?