• Sat 11 May 2019 23:27
    729 visningar
    18 svar
    18
    729

    Han lämnade mig i v30

    Ja som trådstarten säger. Han lämnade mig. Och har nu en annan. Jag är i v37 nu och han har visat noll intresse för bebisen som snart är här.

    Vad fan gör man?

  • Svar på tråden Han lämnade mig i v30
  • Sat 11 May 2019 23:42
    #1

    Fyy så hemskt :( Ja det finns inte så mycket att göra. Bli stark och gå vidare! Skapa ett liv för dig och bebisen. Ni klarar det! Ensamvårdnad ska du ordna! Men vad har hänt, hur blev det så här?

  • Sat 11 May 2019 23:44
    #2

    Fy fan vilken jubelidiot! Jag har inga goda råd att ge, men vill bara skicka lite styrkekramar till dig. Försök att fokusera på din bebis, och glädjas åt h*n så mycket det bara går. Ingen kärlek är större än den till ens lilla barn, förhoppningsvis blir det en tröst!

  • Sun 12 May 2019 00:11
    #3

    Tack snälla ni. Ja vad hände? Han bestämde sig helt enkelt för att det inte var så kul att vara med mig längre. Och nu skiter han i oss och är nykär.

    En sak man aldrig trodde skulle hända men nu sitter man här.

    Jag är lite bitter känner jag men samtidigt så glad för lillebror i magen.

    Känns bara så konstigt.

  • Sun 12 May 2019 00:17
    #4
    +1
    brunbrallan skrev 2019-05-12 00:11:59 följande:

    Tack snälla ni. Ja vad hände? Han bestämde sig helt enkelt för att det inte var så kul att vara med mig längre. Och nu skiter han i oss och är nykär.

    En sak man aldrig trodde skulle hända men nu sitter man här.

    Jag är lite bitter känner jag men samtidigt så glad för lillebror i magen.

    Känns bara så konstigt.


    Ni har alltså fler barn sedan innan? Suck. Undra vad han skall hitta på när han tröttnat på sin nya flamma och inser att han kastat bort sin familj för det.
  • Tiffan­y
    Sun 12 May 2019 00:17
    #5
    +1

    Vilken fruktansvärd människa! Skit i han ..det är oförlåtligt

  • Sun 12 May 2019 08:12
    #6
    +1

    Fy vad jag lider med dig :( Höll själv på att bli utkastad när vi väntade vårat gemensama barn, men som tur så ordnade allt upp sig!

    Men jag känner nu så här i efterhand, skulle han kastat ut oss och man fick stå helt ensam så klarar man de, man får så mycket energi av bebisen och ett hat för pappan. Har ni barn sen tidigare? Jag undrar vad den nya tjejen tänker. Hade jag träffat en kille som berättar att jag lämnat min gravida tjej, då hade jag lagt mina ben på ryggen och sprungit fort som fan


    brunbrallan skrev 2019-05-12 00:11:59 följande:

    Tack snälla ni. Ja vad hände? Han bestämde sig helt enkelt för att det inte var så kul att vara med mig längre. Och nu skiter han i oss och är nykär.

    En sak man aldrig trodde skulle hända men nu sitter man här.

    Jag är lite bitter känner jag men samtidigt så glad för lillebror i magen.

    Känns bara så konstigt.


  • Sun 12 May 2019 10:44
    #7

    Båda två har barn sen tidigare, men våra ex- det här skulle ju bli vårt gemensamma.
    Nya tjejen vet om att jag väntar hans barn men det verkar hon inte bry sig om.
    Håller helt med, fick jag veta att killen jag dejtar ska ha barn med en annan nr som helst hade jag med lagt benen på ryggen. Eller åtminstone krävt att veta vad som hände.
    Helt ofattbart!

  • Sun 12 May 2019 15:06
    #8

    Kan det vara så att han drar lögner allt det är typ du som har slängt ut honom?


    brunbrallan skrev 2019-05-12 10:44:05 följande:

    Båda två har barn sen tidigare, men våra ex- det här skulle ju bli vårt gemensamma.

    Nya tjejen vet om att jag väntar hans barn men det verkar hon inte bry sig om.

    Håller helt med, fick jag veta att killen jag dejtar ska ha barn med en annan nr som helst hade jag med lagt benen på ryggen. Eller åtminstone krävt att veta vad som hände.

    Helt ofattbart!


  • Sun 12 May 2019 15:37
    #9

    Samma sak hände mig i vecka 34. Jag kände sååå stor skam. Vågade inte ens berätta för min familj. Bara för min barnmorska och två vänner.

    Du är inte ensam. Du har inget att skämmas för. Du kommer få en alldeles underbar baby.

    Skriv inte på något papper för gemensam vårdnad. Det gjorde jag eftersom exet kom med olika sorters hot.

  • Sun 12 May 2019 15:40
    #10

    Styrka till dig TS! Hjärta

  • Sun 12 May 2019 16:59
    #11

    Vad du än gör förlåt honom inte. För både din och barnets skull.

    Det här beteendet känns tyvärr väldigt vanligt. Hade en gammal arbetskompis som blev lämnat när deras barn var några veckor (mannen hade varit otrogen under tiden hon var gravid). En annan försökte lappa ihop sin trasiga relation med hjälp av ett barn, hon blev också lämnat när dottern var 2 veckor.

    Sen har jag en bekant som blev lämnad. De hade varit tillsammans några år, men han skaffade en ny flickvän via Tinder på typ två veckor (båda är 35+). Hon som blev lämnad kunde inte gå vidare, så hon hade sex med killen igen för att bli gravid. Den nya flickvännen blev jätteförbannad och lämnade honom. Killen tog tillbaka den gravida tjejen, men hon vet att han fortfarande är kär i den andra tjejen. Jag tycker så extremt synd om barnet som ska växa upp i den relationen. Barn förtjänar ett kärleksfullt hem, och det kan en förälder lika gärna skapa.

    Det kanske är ett hårt tips, men försök att vara arg istället för att vara ledsen. Du kommer fixa det. Du kan också om du vill hitta någon mycket bättre person att leva tillsammans med. Min gamla arbetskompis som blev lämnad med den 2-veckors gamla dottern är nu nykär, lyckligare än någonsin och har i princip ingen kontakt med barnets pappa, då han till och med var för omogen för att vilja vara en del av sin dotters liv.

  • Tue 14 May 2019 17:59
    #12

    Tack alla för de fina orden!

    Jag har ingen aning om vad han sagt till henne-kanske han har dragit någon rövarhistoria.

    Jag har världens finaste vänner och familj omkring mig och jag vet vi fixar det här. Är inte så ledsen just nu längre utan fly förbannad. OM han skulle ångra sig och vill vara med på förlossningen skulle jag ALDRIG ALDRIG tillåta det. Det skulle vara mer stressande än stöttande.

    Men jag har fortfarande inte hört ett ord från honom så det är föga troligt.

    Vilket jäkla asshole alltså.

    Man tror ju inte sånt här händer men det kanske inte är så ovanligt ändå.

    Omanligt!

  • Tue 14 May 2019 21:14
    #13
    brunbrallan skrev 2019-05-14 17:59:51 följande:

    Tack alla för de fina orden!

    Jag har ingen aning om vad han sagt till henne-kanske han har dragit någon rövarhistoria.

    Jag har världens finaste vänner och familj omkring mig och jag vet vi fixar det här. Är inte så ledsen just nu längre utan fly förbannad. OM han skulle ångra sig och vill vara med på förlossningen skulle jag ALDRIG ALDRIG tillåta det. Det skulle vara mer stressande än stöttande.

    Men jag har fortfarande inte hört ett ord från honom så det är föga troligt.

    Vilket jäkla asshole alltså.

    Man tror ju inte sånt här händer men det kanske inte är så ovanligt ändå.

    Omanligt!


    Omanligt är ordet!

    Jag hoppas du träffar en RIKTIG MAN i framtiden. 

    Se till att ha enskild vårdnad och skit i honom. Sen gissar jag att han efter en tid kommer komma tillbaka för att han vill ha kontakt med barnet (kanske om 1 år). 

    Otroligt omoget och elakt. Är på din sida!
  • Tue 14 May 2019 21:14
    #14

    skönt att du har stöd omkring dig.

    bra att du känner vrede! rensa vinden och alla lådor för att bli av med den!

  • Thu 16 May 2019 09:46
    #15
    +1

    Massor med pussar och kramar till er! 2 veckor kvar nu till bf! Samlar på mig styrka i massor!

  • Sveden­borg
    Thu 16 May 2019 17:45
    #16
    -1
    MrsAJ88 skrev 2019-05-12 00:17:21 följande:
    Ni har alltså fler barn sedan innan? Suck. Undra vad han skall hitta på när han tröttnat på sin nya flamma och inser att han kastat bort sin familj för det.
    Då skaffar han en ny, yngre förmåga med ännu finare kropp! Det ligger tyvärr i vårat dna
  • Thu 16 May 2019 18:15
    #17
    brunbrallan skrev 2019-05-16 09:46:46 följande:

    Massor med pussar och kramar till er! 2 veckor kvar nu till bf! Samlar på mig styrka i massor!


    {#emotions_dlg.flower}
  • Sveden­borg
    Thu 16 May 2019 18:30
    #18
    -1
    JodiBabe skrev 2019-05-14 21:14:19 följande:
    Omanligt är ordet!
    vad har det med manlighet att göra?
Svar på tråden Han lämnade mig i v30