• Anonym (Illam­ående deluxe­)
    Mon 13 May 2019 18:39
    851 visningar
    3 svar
    3
    851

    När försvann graviditetssymptomen för er vid medicinsk abort (vecka 9+)?

    Påbörjade idag medicinsk abort i vecka 9+2, tog det första pillret (Mifegyne eller vad det heter) på kliniken vid 10-tiden. Hade hoppats på att må liiiite bättre efter den där allra första tabletten men mår fortfarande fruktansvärt (fysiskt) med illamående från helvetet (som jag haft sen vecka 5), ständig hunger, blodtrycksfall, trötthet och bakfyllekänsla. När går det här värsta över? Gjorde en abort för 7 år sen när jag var i 20-årsåldern, någon gång i vecka 8+, och vill minnas att jag mådde bättre dagen efter att jag svalt första tabletten men det kanske bara är önsketänkande......

    Ska alltså ta resterande tabletter om två dagar. Just nu bara gråter jag för att jag mår så dåligt fysiskt, det känns som att jag aldrig kommer att må bra igen.

    (Ps. Blev gravid trots hormonspiral och har tvillingar på under ett år hemma så inget dömande tack, mår skit som det är).

    Tacksam för era svar!!

  • Svar på tråden När försvann graviditetssymptomen för er vid medicinsk abort (vecka 9+)?
  • Anonym (Illam­ående deluxe­) Trådstartaren
    Sat 15 Jun 2019 19:24
    #2

    Jag gjorde hemabort, och det gick bra. Illamåendet gick inte över förrän några timmar efter att allt kommit ut, dvs dag tre av aborten.

    Hoppas att allt går bra för dig <3

Svar på tråden När försvann graviditetssymptomen för er vid medicinsk abort (vecka 9+)?