• Anonym (Slapp)

    Förändrad och kan inte knipa

    Hej. Födde mitt tredje barn för tre veckor sedan. I förrgår hade vi sex första gången efter förlossningen. Jag blöder fortfarande så vi använde både kondom och glidmedel. För mig kändes det jättebra förutom att jag var nervös. Sambon var också väldigt nöjd med han kände däremot skillnad. Han sa att det kändes lite annorlunda vid öppningen, men när hela var inne så var det ingen skillnad jämfört med före förlossningen.

    Jag har sedan första barnet försökt mig på knipövningar men gett upp snabbt men nu tänkte jag ge mig fan på att fixa det. Men hittar inte knipet när jag sitter eller står, bara när jag ligger ner avslappnad och verkligen fokuserar, men även då är det svårt.

    Hur tusan ska jag hinna med att träna snippan när jag har en bebis som aldrig sover samt äldre barn?

    Känner mig så äcklig på något sätt och vill inte ha sex igen förrän jag är återställd

  • Svar på tråden Förändrad och kan inte knipa
  • Anonym (S)

    Du måste försöka hitta tid vardagssituationerma för att göra knipövningar. Värre än att sexet påverkas är att kissa på sig och risken för det är jättestor om du inte kniper.

  • Anonym (!)

    Det är ju inte så konstigt att du är slapp när det bara är tre futtiga veckor efter förlossningen. Jag hade aldrig utsatt min kropp och mitt underliv för att börja med sex redan då. Speciellt inte pga infektionsrisken när man fortfarande blöder.

  • Anonym (!)

    När allt dragit ihop dig så komme det vara lättare att hitta knipet och knipövningar tar ju inte tid eftersom man kan göra det när dom helst. Tex när man ammar...

  • Anonym (sexy)

    Vad är problemet då .......
    Kändes sexet bra för er båda då är det bara att vara glad.

Svar på tråden Förändrad och kan inte knipa