• Fri 17 May 2019 02:58
    579 visningar
    11 svar
    11
    579

    Vill man ha diagnos?

    För mig har det både varit bra och dåligt. Jag har en annan diagnos än er så för mig kan inte diagnosen ställa till det lika mycket. Den har hjälpt genom att jag fått medicin. Problemet är att jag inte känner av mediciner dom kan vräka på maxdos jag känner inte mig bättre. Sen får jag prata med psykologer vilket kan vara skönt. Det har dock inte hjälpt ännu, Det jag tycker är jobbigt är att jag nu är stämplad med min diagnos i journalerna. Och det är pinsamt att läsa när man kollar vad dom skriver. En annan fördel var att jag fått sjukskrivning. Fast nackdelen är att arbetsförmedlingen helst inte vill ha med mig att göra nu. 

  • Sat 18 May 2019 00:31
    #9

    Det kan vara för att psykologen ska kunna sjukskriva honom eller något som dom vill fastställa diagnosen. Eller är det af som vill koda honom eller något annat. Har man inte papper då räknas inte diagnosen. Jag har svår ocd med renlighetstvång. Men det räckte inte för AF jag var tvungen att gå igenom procedur för att bli kodad för att inte bli tvingad att ta jobb på reningsverk eller städare m.m. Det hjälpte inte fast jag hade intyg från psyk och fastställt diagnos. Nu blev jag sjukskriven tills vidare istället. Det finns en massa paragraffryttare som kräver papper på allt.

Svar på tråden Vill man ha diagnos?