• Anonym (Lilly)

    Måste jobba heltid(barn)

    Nya chefen sa att jag måste jobba heltid annars får jag inte jobbet.Jag har barn under 8 år.Men tydligen är deras regler viktigare.Fler som känner sig diskriminerade för att man har barn som behoven en?

  • Svar på tråden Måste jobba heltid(barn)
  • Anonym (***)

    Jag förstår inte, vad har dina barn med detta att göra?  Hade du sluppit heltid om du inte haft barn?

  • Anonym (***)

    Sedan kan hen ju inte neka dig,  eftersom du har barn under 8 år.

  • Anonym (Mis match)

    De vill alltså att du lovar att jobba heltid och inte utnyttja din rätt att jobba deltid? För de kan faktiskt inte neka dig rent krasst. Om det däremot gäller en provanställning ska du inte räkna med att få jobba kvar om du går ner i tid. Behöver de någon på heltid så behöver de ju någon på heltid. Du är nog inte rätt kandidat för dem, och de är inte rätt arbetsgivare för dig.

  • Anonym (Lilly)

    Jag kan inte börja jobba 6.30 på morgonen eller sluta 18.30 när det finns många andra som vill och kan det.Men det handlar om chefen bara,finns många anställda.

  • Anonym (Lilly)
    Anonym (***) skrev 2019-05-16 20:27:12 följande:

    Jag förstår inte, vad har dina barn med detta att göra?  Hade du sluppit heltid om du inte haft barn?


    Hur tänkte du nu?Har du barn under 8 år?Verkar inte så.
  • Anonym (***)
    Anonym (Lilly) skrev 2019-05-16 20:44:31 följande:
    Hur tänkte du nu?Har du barn under 8 år?Verkar inte så.
    Om chefen vill att du ska jobba heltid, så är det för att du behövs på heltid. Inte för att du har barn. Du är inte diskriminerad. 

    Jo då, jag har två barn som båda varit under 8 år.
  • Anonym (Mis match)
    Anonym (Lilly) skrev 2019-05-16 20:43:16 följande:

    Jag kan inte börja jobba 6.30 på morgonen eller sluta 18.30 när det finns många andra som vill och kan det.Men det handlar om chefen bara,finns många anställda.


    Tänk pp att även om du skulle gå ner i tid så har du inte rätt att själv bestämma dina arbetstider utan det är chefen som förlägger den tiden. Även på 80% kan du med andra ord schemaläggas under hela arbetsdagen.
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (***) skrev 2019-05-16 20:47:21 följande:

    Om chefen vill att du ska jobba heltid, så är det för att du behövs på heltid. Inte för att du har barn. Du är inte diskriminerad. 

    Jo då, jag har två barn som båda varit under 8 år.


    Fast det är inte mitt problem.Dessutom har jag föräldraansvar och mitt barn går före chefens behov .
  • Anonym (***)
    Anonym (Lilly) skrev 2019-05-16 20:49:12 följande:
    Fast det är inte mitt problem.Dessutom har jag föräldraansvar och mitt barn går före chefens behov .
    Vem har sagt att det är ditt problem?

    Men då är det ju bara att tacka nej till jobbet om det inte passar.
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Mis match) skrev 2019-05-16 20:47:57 följande:

    Tänk pp att även om du skulle gå ner i tid så har du inte rätt att själv bestämma dina arbetstider utan det är chefen som förlägger den tiden. Även på 80% kan du med andra ord schemaläggas under hela arbetsdagen.


    Ja jaa,bara för att man har barn så får man konstiga tider.Jobbet går väl före barnen?Tror att det skulle lösa sig egentligen,men vissa chefer är fyrkantiga och söker ny bra personal hela tiden nästan.
Svar på tråden Måste jobba heltid(barn)