• Mailo

    Barn snart 2 år. Nästintill mat vägrar

    Har pågått nu i ungefär snart en vecka.. Vår minsta som blir 2 år i juni, äter extremt dåligt. Vanligtvis så har hon en god aptit och man har alltid blivit chockad över va mycket hon orkat äta. Vi hade en sväng av det i höstas dp vi inte fick hjälpa henne o mata och hon åt jätte dåligt själv men hon fick sitta med det själv för då åt hon iaf lite. Detsamma nu, för de mesta får man hjälpa henne med någon sked då o då o så äter hon själv däremellan. Men nu sen en vecka tillbaka har det varit omöjligt, vi får inte hjälpa henne och idag vid maten så sköv hon bort tallriken o sa " nej" , jag försökte göra en rolig grej med de o sa " här kommer hästen " med skeden, det var makaroner o köttbullar som hon vanligtvis äter och de ganska mycket.

    Till kvällsmat åt hon två bett av en smörgås. Dricker gör hon iaf.

    I övrigt så år hon inte förkyld, ingen feber, jag har funderat på om de kam va ont i halsen men kommer inte åt o få se ordentligt om det är rött. Bvc o vc säger bara att vid hals ont på barn så ska de " uthärdas"

    Hon har varit på dåligt humör den senaste tiden, lätt retlig o inte riktigt sig själv när hon inte får som hon vill. Vanligtvis blir de surt när hon inte får som hon vill men hon brukar släppa det. Men nu är se skrik utan dess like.

    Någon som har tips på vad man kan göra med maten?

    Jag har läst runt o förstår att det är väldigt vanligt med mat vägran osv o att man inte behöver va orolig för de får i sig det de behöver ändå. Men orolig blir man ju.

Svar på tråden Barn snart 2 år. Nästintill mat vägrar