• Thu 16 May 2019 23:19
    1474 visningar
    37 svar
    37
    1474

    Förbannad på en man.

    Om en äldre man tog din hand och kysste den inför andra när ni träffas.

    Detta trots att du inte gillar mannen ifråga vilket han vet om. Vad skulle du göra då?

  • Svar på tråden Förbannad på en man.
  • Fri 17 May 2019 09:58
    #2
    Långbenopluto skrev 2019-05-17 07:12:10 följande:

    Jag skulle aldrig mer vara så nära honom så han skulle hinna ta min hand igen och göra samma sak. 

    I övrigt, ingenting, det har hänt och du kan inte ändra det.


    Mannen skulle säga hej och normalt tar man i hand. Men gillar ej hans impulsiva sätt.

    Han är en klassisk person som är svag för oss kvinnor, vill vara kvinnors riddare och förföra oss allihop.
  • Fri 17 May 2019 11:13
    #5

    [quote=79631082][quote-nick]elsi skrev 2019-05-17 10:57:58 följande:[/quote-nick]Om det är en man som tror att hans beteende är okej så är det dags att han får veta att det inte är det.

    Först och främst skulle jag nog bara fråga "vad gör du?" Och då skulle han väl säga att "jag kysser din hand min sköna..." Och då skulle jag tala om för honom att jag vill inte bli kysst på handen av honom eller någon man jag knappt känner. Få kvinnor vill bli kyssta på handen av män som honom och att i fortsättningen få han lov att fråga kvinnor om de vill att han kysser dem på handen, för hans beteende är förlegat och inte gångbart i dagens samhälle.[/

    Ja han är enormt gammaldags och undrar om han är så eller bara en roll, dvs kameleont beteende.

    Har sett genom FB att han har svarat på ett sexualtest genom en kvinna (konstnär) som Carl von Linne skapat.

    Kan det vara så att mannen är erotiskt lagd trots sin pensionärsålder?

  • Fri 17 May 2019 21:23
    #11
    Aikido skrev 2019-05-17 21:22:23 följande:

    Jag skulle startat minst 5 trådar på Familjeliv och ältat detta på alla tänkbara sätt. Tankarna på händelsen skulle upptagit all min vakna tid och jag skulle inte kunna släppa detta inom överskådlig framtid.


    ???? Haha
  • Sat 18 May 2019 19:33
    #13
    superf skrev 2019-05-17 22:57:37 följande:

    Markera hårt och tydligt inför alla!


    Problemet är nu att denne man förlöjligar mig inför alla i gruppen (vi går samma kurs). 
    Hans handkyss i kombination med att de andra i gruppen känner av att jag går igång (blir irriterad på honom) gör så att samtalsämnena inte bli något bra. 
    Kursledaren sade att man kan besöka andra kurser ifall man känner för det. Som en hint att kursen kanske inte är rätt för mig. 
    Har blivit så snett alltihop. 
  • Mon 27 May 2019 18:04
    #16

    Är det dumt att skicka ett SMS till gubbstrutten om att nästa gång på kursen ska han inte handkyssa mig eftersom det anses opassande och äckligt i min generation.
    Eller är det onödigt.
    Det bör män endast göra till sin käresta om han har någon.
    Är så arg på denne gamle karl så senast sade jag knappt hej och han var helkonstig hela kvällen på kursen mot mig.

  • Mon 27 May 2019 20:14
    #18
    Aikido skrev 2019-05-27 19:53:27 följande:
    Onödigt. Bär istället Lovikkavantar hela kvällen.
    64-åringen har börjat limma på en annan kvinna nu istället som ser ut att ha anorexia, sådär läskigt smal och läskigt vältränad med magrutor osv. Hon ser sjuk ut med mycket androgynt ansikte.
    Såg att han har lagt till henne på Facebook då han har offentlig profil.
    Målet verkar vara att ha så många kvinnor som möjligt där.
    Stackars hans två barns mamma. Vilket äckel han är.  
    Dessutom har han utfört ett sexualtest på en av hans kvinnliga vänners profil.
    Han gör allt så sofistikerat.

    Har liksom lust att jäklas med gubbskrället och ge honom tips om att ej göra bort sig i form av saliv på kvinnors hand i samba med handkyss (på SMS som sagt)..
  • Mon 27 May 2019 20:25
    #20
    Aikido skrev 2019-05-27 20:22:29 följande:
    Oj då. Låter jobbigt det där.

    På tal om ingenting. Vad tycker du om låten "Every breath you take" med The Police?
    Ja säkert bra låt.
  • Mon 27 May 2019 20:39
    #23
    Aurora Borrealis skrev 2019-05-27 20:33:44 följande:

    Hade sagt "Nej, usch fy gör inte så" och dragit undan handen och torkat av spottet på något. Det gäller att vara tydlig. Inga problem. Men hade jag gillat honom hade jag lett och sagt Åh med solsken i blick. Ärlig = inga missförstånd = lycklig.


    Är det för sent att skicka SMS till det nummer han gav ut så han vet vad som gäller.
    Uppskattade handkyssen inte alls. Gör jag bort mig och riskerar jag uteslutas från gruppen jag deltar i om jag gör så?
    Risken finns att han talar om det för de andra ledarna i gruppen och att de skrattar åt mig bakom ryggen.
  • Tue 28 May 2019 10:56
    #25
    Starka skrev 2019-05-27 22:02:10 följande:

    Jag hade nog uppfattat dig som en lättkränkt dramaqueen om jag hade läst de smset. Släpp de är mitt råd

    Däremot om han för det igen hade jag fräst ifrån, direkt när det händer inte i ett sms i efterhand.


    Jag sade bara ett kort hej långt ifrån och visade mig inte ens glad att han var där.

    Gubben anser mig säkert som en bitch.
  • Tue 28 May 2019 14:37
    #28
    K Kalle skrev 2019-05-28 14:28:41 följande:
    Jag skulle känna äckel och hade inte velat ha mer med honom att göra!
    Det konstiga är att han lyckas få många andras kvinnors intresse.
    Genom att tala om alla termer inom psykologi på kursen vi går (han är ju Psykolog) tycker tydligen kvinnor att han är begåvad.
    Läst på Handelshögskolan osv..
    Tyvärr tycker jag att han är en snuskgubbe och tänker inte gynna hans 1500 vänner på sociala medier där flest kvinnor finns inklusive hans ex.
  • Tue 28 May 2019 14:47
    #30
    K Kalle skrev 2019-05-28 14:45:08 följande:
    Det är inte alls säkert att dessa tjejer är imponerade. De kan mycket väl ha en artig fasad, sen snackar de skit om honom när de kommer hem.
    Ja tror jag med.
  • Tue 28 May 2019 17:14
    #31

    Nu ser jag dessutom att kvinnan som han lade till på Facebook efter kursen har likat en bild som han har lagt upp.
    Hon är som en kvinnlig bodybuilder och sjukligt smal. Tokblonderat hår dessutom och brunbränd.
    Jag struntar i kursen hädanefter. Känns smutsigt och creepy allting.
    Gamla otrogna Psykologen frågade mig dessutom om han är för *"smutsig" för mig. Snuskäckel.

  • Tue 28 May 2019 21:24
    #34

    Qq[quote=79653892][quote-nick]Aurora Borrealis skrev 2019-05-28 21:05:47 följande:[/quote-nick]Inget sms. Det måste göras i stunden. Stå på dig, sätt gränser. Vad du känner är lika viktigt som Vad de i gruppen känner. Vad du tycker är lika viktigt som Vad de tycker. Så om du inte går över andras gränser varför köra över dina egna. Folk tycker ingenting. Det kan man inte styra. De kanske i nuläget tycker någon är svag som låter sig pussas på av någon hon inte vill ska pussas på. Det finns ingen viktigare än du. Du kommer känna dig stolt över dig själv efter att du sagt nej till ett beteende du inte vill ha. Då öppnar du upp för andra i gruppen att också ha mod att säga nej till det som de inte gillar.[/

    Ska jag skicka ett mail/SMS till handkyss-farbrorn om att det är ett icke ok beteende och att han får en att känna sig obekväm.

    Gick säkert hem på 50-talet men inte i min generation. Eller?

    Han är mkt sliskig som sagt överlag så behövs sägas till.

  • Tue 28 May 2019 21:41
    #35

    Karln letade tydligen upp att jag är gift och mitt stjärntecken.

    Förmodar att han var inne på ratsit.se

    Tycker det var obehagligt.

  • Tue 28 May 2019 21:53
    #36
    -1

    Kan jag skriva såhär till honom på SMS:

    ?Kan jag skriva såhär till honom:

    För din information.

    Den handkyss du gav mig på kursen var EJ uppskattad.

    Det hör inte hemma i min generation.

    Dessutom ger det indikationer till annat än traditionell hälsningsfras som ett hej eller högst en kram.

    Det är inte ok att göra så mot mig som tjej och blir ytterst obekväm.?

  • Wed 29 May 2019 20:22
    #37

    Det är kört att fortsätta vara med i gruppen. Helt kört.
    Kunde inte hålla mig och skickade iväg ett meddelande till äldre herren om att jag upplevde handkyssen som ytterst obehaglig.
    Han skrev att han förstår och så skrev jag att han kan kontakta sina tidigare älskarinnor. Då skrev han: Tack för tipset! och blockerade mig på sin Facetime/mobil.
    Jag mailade även då och ville ha en förklaring till varför han handkysste mig eftersom han dagarna innan tagit bort mig på Facebook. Inget svar.
    Eftersom han är mycket äldre än mig och har "hör rang" i gruppen med sin kompetens, överklass, makt och förmåga att dra till sig lyssnare i gruppen då många ser upp till honom kommer de titta snett på mig om jag är där igen.

    Vad ska jag göra? Känns som att "han har vunnit" om jag inte går dit mer.

Svar på tråden Förbannad på en man.