• Anonym (Hmm)

    Fortsätta eller inte?

    Jag dejtar en kille sedan ett par månader. Han bor ca 15 mil ifrån mig, har bra jobb, inga barn o han fick kämpa för att få träffa mig då jag inte var så intresserad först. Jag har flera barn, blivit riktigt sårad av män innan o är livrädd att bli det igen.

    Så föll jag pladask, vi har gått ur dejtingsidor o håller oss till varandra. Men jag vet snart inte vad jag ska tro.. Han säger o lovar så mycket men inget händer! Han ska flytta till min stad nästa vecka tack vare jobbet säger han, han skulle ha kommit igår men då blev han arg för jag skrev att jag tyckte det var respektlöst att ändra tider hela tiden.. Känns som om jag bara väntar o väntar på honom hela tiden o att det dyker upp saker hela tiden så han måste skjuta fram våra träffar.

    Vi har inte haft sex, han tycker att det ska vara vid rätt tillfälle.. Han är underbar på alla sätt, visst finns det logik i allt o det mesta han sagt kan mycket väl stämma. Men hur ska jag veta.. Hur lång tid ska jag ge honom att bevisa att han verkligen vill vara med mig innan jag ev släpper o går vidare?

    Stämmer allt kan vi få en underbar framtid ihop, om inte måste han vara mytoman på riktigt, det vore helt sjukt om han hittat på allt!

    Jag kommer bli sårad om vi bryter upp, precis det jag var livrädd för, men vägrar låta honom köra med mig o spela nåt jävla spel.

    Vad gör man??

  • Svar på tråden Fortsätta eller inte?
  • Anonym (Lisa)

    Alltså, ni har bara känt varandra några månader. Ta det lite lugnt och lär känna honom ordentligt först.

  • Anonym (Hmm)

    Absolut det är ju det jag vill, men svårt att lära känna någon som håller på såhär. Han sa att han skulle dyka upp tors eller fre med picknickkorg osv o överraska mig. Så sa han som att han skulle komma vid lunch igår, sen skulle jag vara klar kl 18 o helt plötsligt skulle han komma vid 20.30 då är det lite sent för mig att lämna barnen o gå iväg... Så blev han tjurig o kom inte alls. Det har varit mkt sånt han lovat, sen har inget blivit av. Andra helgen irad jag "sitter o väntar" på honom nu, nästa helg ska han inte få förstöra. Då planerar jag min helg o vill han ses så ja då är han välkommen. Inte kul att göra sig iordning gång på gång o så ändrar han planerna. Alla kan självklart få förhinder, men det är ju han som varit så intresserad o legat på o säger att han vill satsa fullt på oss, då är detta ett konstigt sätt att visa det på. Skulle jag skriva allt som hänt här skulle det bli för långt..

  • Anonym (...)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-05-18 14:11:33 följande:

    Absolut det är ju det jag vill, men svårt att lära känna någon som håller på såhär. Han sa att han skulle dyka upp tors eller fre med picknickkorg osv o överraska mig. Så sa han som att han skulle komma vid lunch igår, sen skulle jag vara klar kl 18 o helt plötsligt skulle han komma vid 20.30 då är det lite sent för mig att lämna barnen o gå iväg... Så blev han tjurig o kom inte alls. Det har varit mkt sånt han lovat, sen har inget blivit av. Andra helgen irad jag "sitter o väntar" på honom nu, nästa helg ska han inte få förstöra. Då planerar jag min helg o vill han ses så ja då är han välkommen. Inte kul att göra sig iordning gång på gång o så ändrar han planerna. Alla kan självklart få förhinder, men det är ju han som varit så intresserad o legat på o säger att han vill satsa fullt på oss, då är detta ett konstigt sätt att visa det på. Skulle jag skriva allt som hänt här skulle det bli för långt..


    Gå på din magkänsla, den brukar leda rätt. Jag tycker inte att han låter som någon höjdare faktiskt.

    Jag har också två barn och då känner jag att man behöver vara med någon som förstår vikten av att passa tider, ha ett planerat liv så att man kan anpassa sig till livet med barn. Det går liksom inte att ha någon opålitlig gubbe som trillar in 23.30 på kvällen och tror att man kan lämna allt för honom.

    Nä skit i honom.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-05-18 14:11:33 följande:

    Absolut det är ju det jag vill, men svårt att lära känna någon som håller på såhär. Han sa att han skulle dyka upp tors eller fre med picknickkorg osv o överraska mig. Så sa han som att han skulle komma vid lunch igår, sen skulle jag vara klar kl 18 o helt plötsligt skulle han komma vid 20.30 då är det lite sent för mig att lämna barnen o gå iväg... Så blev han tjurig o kom inte alls. Det har varit mkt sånt han lovat, sen har inget blivit av. Andra helgen irad jag "sitter o väntar" på honom nu, nästa helg ska han inte få förstöra. Då planerar jag min helg o vill han ses så ja då är han välkommen. Inte kul att göra sig iordning gång på gång o så ändrar han planerna. Alla kan självklart få förhinder, men det är ju han som varit så intresserad o legat på o säger att han vill satsa fullt på oss, då är detta ett konstigt sätt att visa det på. Skulle jag skriva allt som hänt här skulle det bli för långt..


    Det är inte heller okej att han låter dig sitta och vänta. Så gör man inte mot någon man tycker om. Respektlöst.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-05-18 14:11:33 följande:

    Absolut det är ju det jag vill, men svårt att lära känna någon som håller på såhär. Han sa att han skulle dyka upp tors eller fre med picknickkorg osv o överraska mig. Så sa han som att han skulle komma vid lunch igår, sen skulle jag vara klar kl 18 o helt plötsligt skulle han komma vid 20.30 då är det lite sent för mig att lämna barnen o gå iväg... Så blev han tjurig o kom inte alls. Det har varit mkt sånt han lovat, sen har inget blivit av. Andra helgen irad jag "sitter o väntar" på honom nu, nästa helg ska han inte få förstöra. Då planerar jag min helg o vill han ses så ja då är han välkommen. Inte kul att göra sig iordning gång på gång o så ändrar han planerna. Alla kan självklart få förhinder, men det är ju han som varit så intresserad o legat på o säger att han vill satsa fullt på oss, då är detta ett konstigt sätt att visa det på. Skulle jag skriva allt som hänt här skulle det bli för långt..


    OK, jag fick inte den uppfattningen när jag läste din TS. Läste kanske slarvigt. Sorry.

    Nej, han verkar inte vara något att hänga i granen.
  • Anonym (Hmm)

    Nej precis o tack för svar hittills. Han vill så mycket med oss o barnen är bara kul säger han, han har inte träffat dom än tack o lov. Får se om han verkligen börjar jobba här eller vad som händer. Ha lite is i magen o leva på med mitt liv så får han isf bevisa att han är värd mig för jag är vuxen o vill inte leka nån jäkla lek.. Jag vill ha lugn, tillit o trygghet i mitt liv.

  • Anonym (A)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-05-18 14:53:03 följande:
    Nej precis o tack för svar hittills. Han vill så mycket med oss o barnen är bara kul säger han, han har inte träffat dom än tack o lov. Får se om han verkligen börjar jobba här eller vad som händer. Ha lite is i magen o leva på med mitt liv så får han isf bevisa att han är värd mig för jag är vuxen o vill inte leka nån jäkla lek.. Jag vill ha lugn, tillit o trygghet i mitt liv.
    Bra att du tar det lite lugnt
  • Tecum

    Får dåliga vibbar av honom. Folk som lovar och lovar och inte kan hålla varken löften eller tider är det värsta jag vet. What you see is what you get...

  • Anonym (Hmm)

    Ja såå himla besviken bara att han är såhär för han är underbar på så många andra sätt. Ja vi får se var det leder helt enkelt, flyttar han till min stad vilket han säger att han ska så blir det ju betydligt enklare iaf..

  • pulverpåse
    Anonym (Hmm) skrev 2019-05-18 14:53:03 följande:

    Han vill så mycket med oss o barnen är bara kul säger han, han har inte träffat dom än tack o lov.


    Har du träffat honom?
  • Anonym (Hmm)

    Ja vi har träffats 3 ggr. En hos mig, en hos honom o en kryssning. Han vill att vi ska åka utomlands snart osv o vill bjuda mig så han vill att jag ska göra pass då jag inte har nåt. Pratar i telefon till o från hela dagarna, messar, ringer alltid o säger gonatt o beter oss som vi vore ett par..

  • Anonym (...)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-05-18 21:17:56 följande:

    Ja vi har träffats 3 ggr. En hos mig, en hos honom o en kryssning. Han vill att vi ska åka utomlands snart osv o vill bjuda mig så han vill att jag ska göra pass då jag inte har nåt. Pratar i telefon till o från hela dagarna, messar, ringer alltid o säger gonatt o beter oss som vi vore ett par..


    Det låter lite väl tidigt att planera en utlandsresa när man bara träffats 3 gånger. Utifrån allt du har skrivit här så låter han väldigt oseriös. Ta det lugnt med den mannen och lär känna honom ordentligt innan du tar nästa steg. Och då menar jag genom att träffas mer.
  • Anonym (Hmm)

    Ja det är så jag känner, hänger gärna med utomlands men litar inte på att det blir av förrän vi isf sitter på flyget ???? han står fast vid att han börjar jobba o bo här imorgon så vi får se... Vi ska pratas vid ikväll blir spännande att se vad han har att säga o hur fortsättningen blir. Aldrig träffat en så rörig man, hoppas det varit tillfälligheter o att det blir bättre när vi bor nära, bara ca 10 min från varandra.. Visar sig =)

  • Anonym (Blä)

    Mycket snack men liten verkstad.

    Usch har dejtat några sådana män, de snackar och lovar vitt och brett men när det väl kommer till kritan så är det bara tomma ord.

    Deras snack handlar om hur de SKULLE VILJA VARA, inte hur de är. Spring fort som fan!

  • Anonym (Hmm)

    Ja det känns mer som fantasi än verklighet ibland, känner att jag inte kan dömma ut honom helt redan men fortsätter det så lovar jag att springa!!

Svar på tråden Fortsätta eller inte?