• Sat 18 May 2019 20:26
    573 visningar
    9 svar
    9
    573

    Var är ägglossningen?

    Hej!

    Jag är en tjej på 27 år, jag och min sambo har bestämt oss för att det är dags att skaffa barn. Jag slutade med minipiller (vinelle) i början av december -18, (nästan 6 månader sen) och sen dess har jag inte haft en ända droppe mens. Och innan jag tog piller så hade jag nästan aldrig heller mens, kanske 2 gånger om året, max 3... så de här med ägglossning verkar ju helt borta... för vi har inte skyddat oss på snart 6 månader, och ingen mens... så då borde jag väll inte ha nån ägglossning heller... Vet att jag åtminstone kan (eller kunde) bli gravid, för när jag slarvade några månader utan några piller en gång (2015) råkade jag bli gravid och gjorde abort (var inte redo eller förberedd att skaffa barn då) men kom ihåg att jag åtminstone fick en mens den gången innan grav. Men nu får jag ingen. Börjar bli desperat... är det någon som har tips på vad jag ska göra? Kan jag vända mig nånstans? Hur lång tid borde det ta efter preventivmedel för kroppen att återgå till normalt? Finns de nån hjälp att få, eftersom jag har sååå oregelbunden mens/nästintill utebliven mens, och förmodligen ingen ägglossning? Känns ju meningslöst att försöka skaffa barn när man inte ens är säker på att man har ägglossning eller mens? Hjälp :(

  • Svar på tråden Var är ägglossningen?
  • Mon 27 May 2019 17:09
    #7

    Tack för svaren, ska ringa till gyn o kolla med dem lite på min lediga fm på onsdag :)

  • Wed 29 May 2019 10:39
    #8

    Har nu ringt gyn, de ända svar jag fick var att de inte kunde hjälpa mig förens de har gått 1 år med aktivt försök. Känns så irriterande. Kan de åtminstone inte hjälpa mig att få mens... är de så svårt o få hjälp med det :( de sa att jag skulle ta ägglossningstestee, men har ju inte ens mens så vet inte ens när jag ska testa ???

Svar på tråden Var är ägglossningen?